בדיקת קונסטרוקטור ומתי נדרש לו

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

בדיקת קונסטרוקטורכאשר אנו בונים מבנה חדש, אנו נוהגים להקפיד על בניה נכונה וטובה שלו. זהו דבר מובן לחלוטין, משום שאנו עתידים לגור בבית עם משפחתנו ואנו מעוניינים כי הבית יהיה לא רק יפה ונוח אלא גם בטוח. לצורך כך, אחד מן האנשים המרכזיים עובדים על תכנון הבית, הוא הקונסטרקטור. מהנדס קונסטרוקציה, הוא מהנדס בנין בהכשרתו, אשר תפקידו הוא לתרגם את תוכניתו של האדריכל, לפסים המעשיים והפיזיים בשטח ולבדוק, כי בעת בנייתם, התוכניות לא רק יהיו יפות או יגרמו נוחות למתגוררים בבית אלא יהיו פרקטיים ובטוחים ויציבים.

לדוגמא: אם האדריכל רואה בעיני רוחו את הסלון והמטבח שלנו מעוצבים כחלל אחד גדול, הרי שהוא ישרטט תוכנית שכזו. אולם על הקונסטרוקטור לוודא, כי מה שהאדריכל מציע אכן ישים מבחינת בינוי, שיהיה חזק, בטוח ויציב. כך הקונסטרקטור יבדוק, האם התקרה של חלל כל כך גדול, יכולה לעמוד בלי קירות תמך, מה נדרש כדי שהיא לא תקרוס, באילו חומרים וחיזוקים נשתמש, מה יהיה עובי הבטון ועוד. למעשה, לכל בדיקת קונסטרקטור, תפקיד מרכזי בכל נושא חוזקו ועמידותו של השלד של הבית, עליו נשענים כל בניות ההמשך.

מתי צריך בדיקת קונסטרוקטור?

אז התייחסנו עד כה לבניית בתים חדשים, בהם ברור לכולנו מדוע מחויבת בדיקת קונסטרקטור. הרי אנחנו בונים דבר מאפס ויש דרישה כי הוא יבנה נכון ובטוח.  אך התפקיד של המהנדס יכול לבוא לידי ביטוי בפרויקטים נוספים בהם נצטרך אישור קונסטרוקטור ובעיקר כאשר אנו בונים תוספות בניה או משנים משהו במבנה שכבר בנוי.

בישראל, כמו בישראל עדיין לא הוטמע המספיק חשיבות בדיקת יציבות למבנים ותוספות בניה, לא לאחר שנבנו ולא עוד בטרם בנייתם. כאשר בונים בית מחדש- ברור לנו שמהנדס הבניין יהיה מעורב, אבל בבניה קלה יותר או אפילו בהריסת קיר או פתיחת חלון במנה קיים, אנחנו לא מכירים ויודעים עד כמה בדיקת קונסטרוקטור חשובה ונצרכת, בעיקר עבור בטיחותנו. רעה חולה זו, קיימת בעיקר בתחום השיפוצים ותוספות הבניה, כמו פרגולה. קבלנים רבים, אינם רוצים "בעיות" או מגבלות שיושתו עליהם ולכן אינם מפנים את תשומת הלב שלנו לבדיקת קונסטרקטור נדרשת.

בדיקת קונסטרוקטור – תוספות ושיפוצים

לקונסטרקטור למעשה תפקיד חשוב מאוד והוא זה אשר מתכנן ונותן את אישורו שהמבנה בטוח לשימוש ומגורים. למעשה, בכל מה שקשור לשלד הבניין ולהתעסקות או שינוי בו, הרי שנדרש את אישור הקונסטרקטור, כדי לוודא כי השלד לא נפגע וכי חוזקו מתאים כדי לשאת את תוספת הבניה או לאחר השינוי שנעשה בו.

במידה ונעמיס על השלד עוד משקל או שנסיר ממנו משהו המחזיק אותו או שהריסתו תגרום לחוסר יציבות המבנה, אנו בעצם גורמים לחוסר יציבות למבנה כולו. כך למשל, אם נרצה לסגור מרפסת, שתשמש אותנו כחדר מגורים, הרי שעלינו לבדוק האם היא מסוגלת לשאת את המשקל שיתווסף והאם היא מחוברת כיאות לבית ומה ואיך צריך לתכנן, כדי שהתוספת והמבנה כולו יהיו ויישארו יציבים.

לא רק תוספת מחייבת בדיקת קונסטרקטור. גם כאשר נרצה לשנות משהו, כמו לפתוח דלת חדשה, אנו מתעסקים בשלד של המבנה עצמו. אם נרצה להסיר עמוד מסוים בתוך הבית, או לשנות גרם מדרגות ועוד שינויים נוספים, הקשורים במבנה הבית עצמו, יש לקבל את אישור הקונסטרקטור שאיננו מחבלים בחוזק הבית וכי השינוי שאנו עושים יהיה בטוח ומה דרוש ליישם, כדי שאכן יהיה כזה.

חברת 'סטטיקה הנדסה' מתמחה בכל תהליך בדיקת קונסטרקטור ליציבות מבנים, טרם בנייתם, במהלכם וגם לאחר סיומם. צוות המהנדסים המקצועי של החברה, ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ושירות.

אז מה היה לנו בכתבה:
סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!