אישור מהנדס לפרגולה מחיר השלכות ודברים שחשוב לדעת

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

 

אישור מהנדס לפרגולהפרגולה היא אחת מהתוספות השכיחות והנפוצות ביותר בבתים בישראל. החן והיופי שהיא מוסיפה לבית כמו אופציה לעוד מקום לשהות בו בחוץ בצורה נעימה, הופכים אותה לאטרקציה עבור משפחות רבות, שרוצים להוסיף אותה לביתם. מראה הפרגולה מעט מטעה. ניתן לחשוב כי היא מבנה פשוט, העשוי בצורה פשוטה מחומרים קלים ופשוטים.

אלא שלא כך המקרה בפועל. אנחנו הולכים לשבת ולשהות רבות מתחת לפרגולה ולכן בטיחותה חשובה מאוד. לא רבים יודעים זאת אבל כדי לבנות פרגולה בישראל, צריך אישור של קונסטרוקטור, שהוא מהנדס בנין, המעיד על יציבותה, כדי לקבל את ההיתר הסופי מטעם הרשות המקומית לבנייתה. מכאן שבכל הנוגע לתהליך אישור מהנדס לפרגולה מחיר שכדאי מאוד לשלם בהתחלה – למען התנהלות קלה מול הרשויות ולמען בטחון משפחתכם.


קצת רקע על בניית פרגולות בישראל

בעבר, כאשר רצית להוסיף או לבנות בביתך פרגולה, היית נדרש לקבל היתר בניה מטעם הרשות המקומית, בשל העובדה כי הפרגולה נחשבה ל'תוספת בניה'. דבר זה יצר שלל בעיות מול הרשות המקומית וחוקיה הספציפיים וגם יצר בירוקרטיה רבה והמון בעיות משפטיות.  באותה תקופה, רוב הפרגולות בישראל נבנו ללא אישור ובמידה והיה עימות מול הרשות המקומית בעלי הבית היו צריכים לשלם קנסות, להרוס את התוספת או לבצע תהליכים מורכבים נוספים.

אלא שבשנת 2014 נכנסה לתוקפו מה שמכונה "רפורמת הפרגולות", לפיה  ל תוספת בניה קטנה, כמו סגירת מרפסת, בנית מחסן, גדרות וכד', אינן דורשות הוצאת היתר בניה. גם הפרגולות נכנסו תחת הרפורמה ואם היא עמדה בתקנות של הבניה, כמו גודל מסוים מקסימלי, העובדה שהגג שלה אסור שיהיה אטום לחלוטין, שלא יהיו לה קירות ושהבניה תעשה מחומרים קלים ועוד נקודות אחרות, הרי שגם היא תהיה פטורה מהוצאת היתרי בניה. משום כך, בנית פרגולה הפכה לעניין הרבה יותר פשוט. יחד עם זאת, אישור אחד כן נדרש לקבל: אישור יציבות ממהנדס – קונסטרוקטור.


חשיבות אישור מהנדס לפרגולה מחיר וכיצד משיגים אותו?

אז היתר בניה לפרגולה- לא צריך כעת אבל אישור יציבות מטעם מהנדס צריך גם צריך. הסיבה נעוצה בכך, שחשוב לרשות המקומית ולמדינה, שהמבנים יעמדו בסטנדרט בניה גבוה. ואולי חשוב מכך, שהם יהיו בטוחים לשימוש הדיירים ויציבים מבחינה הנדסית, כדי שחלילה לא יתמוטטו. למרות שהתרגלנו שישראל היא מדינת ה"חפיף", הרי שיש ניגם ניסיון מר, בכל הנוגע לבניה לא יציבה. אתם לא צריכים כזו במרפסת שלכם.

את אישור היציבות של המרפסת מקבלים על ידי פניה לקונסטרקטור שהוא מהנדס בנין, אשר אמור להגיע ולבדוק היכן ניתן להקים את הפרגולה, באילו חומרים מומלץ להשתמש, כמה משקל להעמיס על הקורות, איך לעגן אותה לקיר הבית על מנת שתהיה יציבה ועוד פרמטרים רבים נוספים. על פי ההמלצות של מהנדס קונסטרקטור, יוכל איש הפרגולות להתחיל ולבנות את הפרגולה על פי הדרישות שהקונסטרקטור הציב לו.


אישור בתום הבניה

אישור מהנדס לפרגולה

לאחר סיום הבניה יגיע הקונסטרקטור שוב ויבדוק כי הבניה נעשתה על פי המלצתו ואז ינפיק לכם את אישור היציבות המיוחל. חשוב לזכור, כפי שאמרנו, הוספת פרגולה אינה דורשת היתר בניה אבל דורשת אישור יציבות. מתוך כך, אתם יכולים לבנות את הפרגולה בלי לדווח לרשות המקומית, אולם עליכם להביא לה בתוך 45 יום מסיום הבניה את אישור היציבות.

בחלק מן המקרים, הקונסטרקטור ימצא ליקויים בטיחותיים והוא יפיק לכם דו"ח אותו תבקשו מאיש הפרגולות ליישם ולתקן. זהו אישור מהנדס לפרגולה מחיר שתשמחו לשלם, היות והוא מונע בכך סכנת נפשות מבני ביתכם. במידה והפרגולה דווקא כן נבנתה כיאות, הקונסטרקטור יפיק לכם אישור, איתו תוכלו לגשת לגוף שביקש זאת מכם.

 

אישור מהנדס לפרגולה מחיר משתנה לפי היקף הבדיקה אבל לרוב הוא ינוע סביב החל מ- עד1000-1500 ₪. לבדיקה.

חברת 'סטטיקה הנדסה', הינה מהחברות המובילות והמנוסות בישראל בתחום הנדסת הבניין. אנו מבצעים שלל עבודות הקשורות בעולמות הקונסטרוקציה ונשמח לבוא ולבדוק את כל הקשור לפרגולה שלכם, במחירים נוחים.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

עוד פוסטים שיעניינו אותך

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!