מהנדס קונסטרוקציה – תפקיד עם אחריות גדולה

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

מהנדס קונסטרוקציהמהנדס קונסטרוקציה הוא מן התפקידים החשובים והמרכזיים ביותר בכל הנוגע לבנייתו והקמתו של בית חדש. אמת, הקבלן והאדריכל מוכרים לנו יותר אבל מי שאחראי לבסיס החשוב ביותר- זה של בטיחות ויציבות המבנה, הוא הקונסטרקטור. מהנדס קונסטרוקציה הוא מאנשי המקצוע הראשונים שניגשים לעבודה על בית בתכנון והוא גם ממשיך ומלווה את הבית כמעט לכל אורך בנייתו ועד הגשת האישורים והמסמכים הנדרשים בסופו. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על התפקיד החשוב הזה.

מיהו מהנדס קונסטרוקציה?

מהנדס קונסטרוקציה הינו למעשה מהנדס בניין עם התמחות מיוחדת בקונסטרוקציה. תפקידו העיקרי הוא לדאוג ליציבותו ובטיחותו של המבנה העתידי ולדאוג, כי הוא יעמוד בתקנים ויבנה לפי תכנון הנדסי מורכב שיהפוך אותו לחזק ויציב לתקופות ארוכות מאוד ובהתחשב בכל מיני אירועים ופגיעות שהוא יכול לחוות.

למעשה, מהנדס קונסטרוקציה עובד עם ובמקביל לאדריכל כבר מהתחלת תכנון הבניה. האדריכל מתכנן ומציג את התוכנית האדריכלית והעיצובית של המבנה. איפה יהיה כל חדר, מה יהיה גודלו, מאיפה יכנסו ואיפה יהיו חלונות וכד'. תפקידו של הקונסטרוקטור הוא לדאוג, שכל התוכניות אכן ישימות מבחינה הנדסית וכן לברר מהם בדיוק החיזוקים או התמיכות שנצטרך לבצע, כדי לממש תוכניות אלו.

בנוסף, הקונסטרוקטור הוא האחראי על כל יציקות הבטון ולמעשה על כל שלד המבנה עצמו. לא רק על יציקת הרצפה אלא גם על עמודי התמך, הקירות, הקורות, התקרה, הפתחים, המדרגות וכד'. עליו גם לבדוק כי הבטון נוצק נכון וכי הוכנסו בו מוטות פלדה וכי הם נקשרו נכון וכנדרש וכן כי החומר עצמו איכותי ובכמות הנכונה.

מהנדס קונסטרוקציה – עבודה מקיפה

כל זה דורש מהקונסטרוקטור עבודה רציפה סביב המבנה. כאמור, הוא יתחיל עם האדריכל ויחדיו הם יתכננו את המבנה ויתקנו את התכנון "על הנייר" לפי דרישות והמלצות הקונסטרוקטור. אך לאחר מכן, הקונסטרוקטור ימשיך וילווה את שלב היציקות ובניית השלד בביקורים תכופים על מנת לעמוד כי הכל מבוצע על ידי הקבלן לפי התוכניות. במיוחד מדובר בעת היציקות המשמעותיות הקשורות לתשתית הבסיסית של המבנה, כמו רצפה ותקרות.

בכך הוא למעשה דואג כי הבניה תעשה ללא סטיה מן התוכנית ובצורה מיטבית ועם החומרים הטובים והאיכותיים ביותר. הימנעות מבדיקת קונסטרקטור בשלב זה, תגרום לכך שלא נגלה סטייה או ליקוי בניה והוא "יתגלגל" אחר כך לכל הבית וישפיע על המבנה כולו.

מהנדס קונסטרוקציה – אחריות כוללת

מהנדסי קונסטרוקציה מומלציםתפקידו של הקונסטרוקטור חשוב מאוד בכל שלב משמעותי של הבניה, מפני שהוא האחראי על בטיחות המבנה. לכן, הוא ימשיך ללוות את הבניה בצמתים משמעותיים עד סופה והפקת אישורים רלוונטיים לגופים המתאימים, המאשרים כי הבית נבנה כראוי וכי הוא יציב ומוכן לאכלוס.

חשוב לדעת, מהנדס קונסטרוקציה נדרש בעבודה משמעותית וגדולה כמו בנית בית חדש אבל גם כאשר אנו מדברים על תוספת בניה זעירה יותר, כמו הוספת חדר, סגירת מרפסת וכד'. כמה שעבודה זו קטנה, גם לה יש השפעה על יציבות המבנה כולו וכמובן על יציבותה של התוספת עצמה. אם לא תבנה בצורה בטיחותית, המתחשבת במגבלות הנדסיות שונות ועל פי תכנון מוקפד, התוספת עלולה לקרוס או לגרום להיחלשותו של המבנה הראשי.

לכן, גם במקרים כאלו תדרשו למהנדס קונסטרוקציה שילווה את התהליך. מומלץ לערב את המהנדס כבר בתחילת הדרך ועוד לפני תחילת הביצוע. שכן אם תתחילו בבניה ורק לאחר מכן תזמינו את הקונסטרוקטור, אתם מסתכנים בכך שהמבנה לא יבנה כראוי ולא יאושר ואתם תזדקקו לביצוע תיקונים ארוכים ויקרים.

חברת 'סטטיקה הנדסה' הינה חברה מובילה אשר מעסיקה את הטובים והמומחים שבקונסטרוקטורים. מהנדס קונסטרוקציה מטעמנו, ישמח ללוות ולסייע לך בכל נושא ובמחיר נוח.

אז מה היה לנו בכתבה:
סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!