כל מה שחשוב לדעת על בדיקות קונסטרוקציה

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

בדיקות קונסטרוקציה
תמונה: freepik

בדיקה של המבנה תתבצע על ידי מהנדס קונסטרוקטור אשר מחזיק בתעודה לעסוק בתחום. המטרה של הבדיקה היא לבחון את המצב של המבנה ונבצע אותה במצבים שונים: לפני רכישת נכס, לפני תהליך שימור או שיפוץ של מבנה ישן ובמהלך הבניה.

במסגרת הבדיקה נוכל לבקש לקבל נתונים שונים. הקונסטרוקטור יכול לעלות על מפגעים שונים ומגוונים שקשורים במבנה.

סוגי בדיקות קונסטרוקציה

נוכל לפנות לבעל המקצוע לבצע את הבדיקה במצבים שונים. עוד לפני הפניה נצטרך לתאר את המידע שנרצה לקבל והבדיקות יכולות להיות מגוונות.

בדיקת שלד

השלד של המבנה מורכב מיסודות, עמודים, קורות ותומכים. לאחר שהקבלן סיים את עבודת השלד יש לבצע בדיקות קונסטרוקציה ולוודא כי הוא אכן עמד בתקנים הנדרשים וביצע את עבודתו בהתאם לתוכניות הבניה שתוכננו על ידי המהנדס.

הנחיות להצבת פיגומים

כחלק מתהליך הבניה יש להציב פיגומים. אחד מבין התפקידים של הקונסטרוקטור הוא לבדוק כי הפיגומים הורכבו כהלכה וכי הם בטוחים לעובדים ולאנשים שיכולים לעבור בסביבה.

בדיקת כשלים

יכולים להיות סימנים שונים שמצביעים על כשלים במבנה. לפני רכישת המבנה, ביצוע שיפוץ ופעולות נוספות כדאי להזמין את בעל המקצוע לבדיקת כשלים. אם ישנה בעיה ספציפית או שנראה שיכולה להיות בעיה, מומלץ לקרוא בהקדם לקונסטרוקטור ולבחון אם אכן מדובר בכשל במבנה.

בדיקת מבנה פל-קל

מבנים אשר בנויים מפל-קל דורשים בדיקה לפני ביצוע שינויים במקום, הסבת מבנה, לפני הנחת מכשור או משא כבד וכאשר ישנה דרישה מטעם חברת הביטוח. במהלך הבדיקה יבחן המהנדס אם ישנם כשלים במבנה ויהיה צורך לא פעם גם בבדיקות מעבדה.

בדיקת יציבות

הבדיקה תתבצע במקרה וישנו חשד לכך שהמבנה אינו ראוי למגורים או לעבודה. את הבדיקה יש לבצע לפני ביצוע עבודות תמ"א 38 או בעקבות דרישה מהרשות המקומית. המהנדס יגיע למקום ויבחן את שלל המרכיבים של המבנה ויבדוק שהוא יכול לעמוד בעומס הכלול בפעולות המתבצעות או הצפויות להתבצע במקום.

בדיקה של הקירות התומכים

תכנון של הקירות התומכים וכך שינויים הקשורים בקירות הללו, מחייבים חוות דעת של מהנדס קונסטרוקטור. הקירות הללו נושאים עליהם משקל רב מהמבנה ואחראיים ליציבותו. לכן הם יתוכננו ברמה ההנדסית וכל שינוי שלהם יחייב בדיקה מקצועית.

חוות דעת משפטית

לרוב בקשה למתן חוות דעת משפטית תהיה לאחר רכישת מבנה או פגיעה כתוצאה מגורם שלישי. קונסטרוקטור אשר מתמחה בתחום, יכול לתת חוות דעת אשר תהיה תקפה לצורך הליך משפטי וזאת כמובן לאחר שיבצע בדיקה יסודית של המבנה.

כיצד נעשות בדיקות קונסטרוקציה?

את הבדיקות יבצע במספר דרכים. עליו יהיה לבחון את התוכניות של המבנה. כבר מהסתכלות על התוכנית אפשר יהיה לראות אם התוכנית המקורית מתאימה למבנה, לצרכים המשתנים ולזהות בעיות או אי התאמות בשטח. הקונסטרוקטור יגיע לשטח וישתמש במכשירים שונים. בעזרתם הוא יוכל לזהות מפגעים כמו התפתחות של קורוזיה, בליטות בקיר, תזוזות במבנה ועוד. בדיקות קונסטרוקציה יכולות לשלב גם בדיקות מעבדה על פי הצורך.

ביצוע הבדיקות

את הבדיקות חייב לבצע מהנדס שיש לו הכשרה לעסוק בקונסטרוקציה. במקרה שנרצה לבצע בדיקה שאינה שגרתית או לקבל חוות דעת משפטית, נצטרך למצוא בעל מקצוע שמנוסה באופן ספציפי בדרישות שלנו. חברת סטטיקה הנדסה מתמחה בתחום ויכולה ללוות אותנו בתהליך הבניה, השיפוץ, לפני קניה, בהתנהלות משפטית ועוד. בכל הנוגע לאיכות המבנה, נרצה לפנות למומחים בתחום וכל שעלינו לעשות הוא ליצור קשר עם החברה כדי שתוכל ללוות אותנו במקצועיות.

אז מה היה לנו בכתבה:
סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!