מהנדס קונסטרוקטור – תפקידו והזמנת בעל מקצוע

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

מהנדס קונסטרוקטור הוא בעל מקצוע בתחום הנדסת הבניין. עליו להחזיק בתואר מהנדס בניין ולהיות בעל הכשרה שתאפשר לו לתכנן את המבנה. אחד מתפקידיו הוא לבצע תכנון בטרם הבניה או השיפוץ. לא מדובר על תכנון אדריכלי (אם כי הוא יכול במידה ויש רצון בכך להחליפו) אלא בתכנון הנדסי שנוגע ליכולות של המבנה.

אלו מאיתנו אשר נמצאים בתהליך בניה יצטרכו לפנות לקונסטרוקטור כדי להגיש את התוכניות לוועדה המאשרת. בנוסף, נרצה לפנות אליו בעת השיפוץ על מנת להבטיח לעצמנו תהליך בטוח ותוצאה שאינה רק יפה אלא גם בטיחותית. יש לציין כי במקרה וברצוננו להוריד, לשנות, לחצוב בקיר תומך או ליצור חלון או מפתח דלת חדשים או להרחיב את אלו הקיימים, נהיה חייבים להתייעץ עם קונסטרוקטור.

מהנדס קונסטרוקטור
תמונה: freepik

תפקידי הקונסטרוקטור

עבודתו של הקונסטרוקטור נחלקת למספר תחומי אחריות: תכנון, בדיקה וחיזוק מבנים. מכאן אנחנו יכולים להבין כי הוא חייב להיות מעורב בתהליך בניה ובחלק מתהליכי השיפוץ. הוא יכול לבצע בדיקה מקדימה לפני שיפוץ, בסיום הבניה ולפני תמ"א 38.

תכנון

כל תהליך בניה מתחיל מהכנת תוכנית וזו חייבת להיבדק על ידי גורם הנדסי. מהנדס קונסטרוקטור יחתום על הגרמושקה. הוא יקבל את התוכנית האדריכלית ויתכנן את אופן חיזוק המבנה. במסגרת התפקיד שלו הוא יצטרך לקבוע את מיקום העמודים התומכים, להחליט מה יהיה סוג הבסיס ויהיה עליו לשרטט את התוכנית. כמו כן, במהלך הבניה יהיה עליו לבצע "פיקוח עליון".

פיקוח עליון דורש הגעה של המהנדס אל שטח הבניה בשלבי הנחת היסודות, היציקות ולאחריהן. עליו יהיה לבדוק את האזור ולוודא כי העבודה שמתבצעת על ידי הקבלן תואמת את התכנון שביצע. בשלב יציקת הבטון נלקחת דוגמה למעבדה. התוצאות יועברו לקונסטרוקטור שיאשר (או ישלול) את היציקה.

בדיקות

את הבדיקות יש לבצע בתהליך השיפוץ, במקרה של דרישה מהרשות המקומית, מהביטוח או בתהליך רכישת הנכס. במקרה של שיפוץ, מומלץ לפנות אל הקונסטרוקטור לפני יצירת התוכניות ולפני שהאדריכל או המעצב מבצע את התוכניות.

לפני שיפוץ או במקרה שנרצה לרכוש מבנה שאנחנו לא יודעים מה מצבו, נוכל לפנות אל מהנדס קונסטרוקטור שיבדוק את המצב הנוכחי. את המידע הרלוונטי הוא יוכל להעביר לאדריכל, בהתאם לצורך. כחלק מהתכנון, הקונסטרוקטור יצביע על מיקום העמודים התומכים ויצביע על פעולות שצריכות להתבצע במבנה. חשוב לשים לב כי גם במקרה שישנן תוכניות בניה מקוריות יש לפנות למהנדס כדי לוודא כי המצב בשטח תואם להן.

חיזוק מבנים

בפרויקטים של תמ"א 38 מחזקים את המבנה כנגד רעידות אדמה אך גם מוסיפים למבנה עוד קומה או מגדילים את שטח הקומות. תפקידו של הקונסטרוקטור הוא לבדוק מה המצב הנוכחי של המבנה ולתכנן את פעולות החיזוק הנדרשות.

במקרה זה יהיה על המהנדס לא רק להתייחס לעמודים אלא לבחון את הקורות, היסודות, לשקול להורות על תוספת עובי לעמודים הקיימים ופעולות נוספות. הקונסטרוקטור הוא אחד מהאנשים החשובים בתהליך זה והוא ינסה לתת המלצות שיתאימו לתהליך ולציפיות האדריכליות.

חברה עם ניסיון

בכל מה שנוגע לתהליך הבניה ושינויי מבנה, אי אפשר להתעלם מחשיבות התכנון ההנדסי. התפקיד של האדריכלים או המעצבים חשוב ויעזור לנו להגשים את החלום, אך התפקיד של הקונסטרוקטור הוא לוודא שהמבנה יהיה יציב ובטוח לשימוש.

מכאן ברור שנרצה לא רק לקבל ייעוץ אלא לפנות לחברה המתמחה בתחום זה ושיכולה להביא איתה ניסיון. חברת סטטיקה הנדסה עומדת לרשותנו בתהליך בניה, שיפוץ, תמ"א 38 וכן לצורך קבלת חוות דעת על מבנה קיים.

אז מה היה לנו בכתבה:
סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!