קונסטרוקטור לבניה קלה

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

קונסטרוקטור לבניה קלה
תמונה: freepik

בשנים האחרונות הולכת הבנייה הקלה ותופסת תאוצה, בעיקר בבניית בתים פרטיים. בנייה זו היא חזקה ויציבה דיה, אך אם אינה מבוצעת נכון ואינה עוברת ביקורת של קונסטרוקטור לבניה קלה, היא יכולה להוות גם סיכון עבור פועלי הבנייה ועבור דיירי הבית גם יחד.

מה זה קונסטרוקטור ולמה הוא נדרש בבניה קלה?

קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין בעל התמחות בתכנון קונסטרוקציות, יציקות בטון ויסודות. חלק מתחומי ההתמחות שרכשו הקונסטרוקטורים בשנים האחרונות הוא תחום הבנייה הקלה שהולך ותופס תאוצה באזורים רבים ברחבי הארץ. בכל פרויקט בנייה, עוברת התכנית האדריכלית לביקורת של הקונסטרוקטור והוא בחתימתו מאשר את התכנית, לא לפני שעשה שורה של חישובי מומנטים, כמויות, שקיעה, שקיעה דיפרנציאלית וכדומה, ובהתאם לכך קבע את מיקומם של עמודי התמך וקירות התמך. רק לאחר שהתכנית כוללת בתוכה את כל המרכיבים הנדרשים כדי להעניק למבנה את החוזק המבני, חותם הקונסטרוקטור על התכנית ומעביר אותה לביצוע. במהלך הביצוע, צריך הקונסטרוקטור להיות נוכח בשלבי יציקת הבטון והנחת היסודות, על מנת לפקח על איכות הבטון, איכות היציקה, עובי מוטות הפלדה, הסידור והקשירה שלהם וכן הלאה.

קונסטרוקציה של בניה קלה

בניה קלה היא בניה לכל דבר ועניין, ועל אף שאת הבלוקים מחליפים אלמנטים שונים כמו פאנלים מבודדים, גם בבניה זו מדובר במשקלים כבדים ובמבנה שצריך לעמוד מול איתני הטבע. כמו כן, מבנים שנבנים בבניה קלה גם הם צריכים לעמוד במצבים של תזוזות קרקע, ולכן חשוב מאוד שכל תכנון המבנה יבוצע על ידי איש מקצוע המתמחה בתחום – קונסטרוקטור לבניה קלה.

גם פרגולה נחשבת לבניה קלה ולכן קונסטרוקטור

האם ישנם קונסטרוקטורים שמתמחים ספציפית בתחום הבניה הקלה?

התשובה היא בהחלט כן. כאמור, תחום הבניה הקלה הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות, ובהתאם לכך מציע גם פוטנציאל כלכלי לבעלי מקצוע שונים כדוגמת קונסטרוקטורים. בתחום זה פועלים אותם עקרונות הנדסיים הפועלים בכל תחום הבנייה, אך הדגשים הם שונים והאופן בו יש לקבוע את התמיכה של המבנה הוא שונה. על כן, בהחלט נדרשת התמחות של הקונסטרוקטור לבניה קלה, וגם אם הוא מספק שירותי קונסטרוקטור לכל סוגי הפרויקטים, חשוב שיהיה בעל רקע וניסיון ספציפית בתחום הבניה הקלה.

אתם כלקוחות, בדרך כלל לא תצטרכו למצוא את הקונסטרוקטור בעצמכם, והאדריכל שבונה עבורכם את התכנית האדריכלית או קבלן הביצוע עצמו, יוכלו למצוא עבורכם קונסטרוקטור לבניה קלה. יחד עם זאת, גם במקרה כזה אתם רוצים לוודא שקונסטרוקטור כזה אכן מעורב בפרויקט, שיש לו את ההסמכה הנדרשת ושיש לו התמחות בתחום הבניה הקלה. המדובר בבטיחות שלכם ושל בני משפחתכם, וזאת סיבה מספיק טובה לבדוק את הדברים לפני שמתחילים לבנות.

קונסטרוקטור לבניה קלה הוא איש המקצוע שיוודא עבורכם, כי המבנה שאתם בונים הוא חזק ויציב, ויישאר לעמוד איתן גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים, ממש כמו בית בבנייה רגילה.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

עוד פוסטים שיעניינו אותך

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!