אישור קונסטרוקטור לפרגולה – כיצד משיגים?

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

אישור קונסטרוקטור לפרגולה
תמונה: freepik

אולי לא ידעתם את זה עד כה, אבל כאשר אתם בונים פרגולה בחצר הבית, עליכם להוציא אישור קונסטרוקטור לפרגולה. אישור זה מיועד להבטיח את יציבותה וחוזקה המבני של הפרגולה, ואת ביטחונם של אלו שיחוסו בצילה.

מדוע נדרש אישור כלשהו להקמת פרגולה?

פרגולה לחצר או למרפסת היא בעצם תוספת בנייה המחייבת קבלת היתר בנייה, ועשויה להשפיע גם על גובה תשלום הארנונה שלכם. אבל מעבר לאישורים המנהליים הנדרשים להקמת הפרגולה, האישור החשוב באמת הוא אישור קונסטרוקטור לפרגולה, ונסביר: קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין בעל התמחות בקונסטרוקציות, יציקות בטון ויסודות. הקונסטרוקטור הוא איש המקצוע שקובע את מיקומם ומאפייני עמודי התמך וקירות התמך בכל מבנה, והוא זה שבחתימתו מאשר את תכנית הבנייה. ללא חתימה כזאת, לא ניתן למעשה להתחיל את תהליך הבנייה.

פרגולה כאמור הוא מבנה לכל דבר ועניין. הפרגולה עצמה יכולה להיות מאוד כבדה ונפילה שלה יכולה בהחלט לסכן חיי אדם. בהתאם לכך, חשוב מאוד, הן בכדי להבטיח את שלמותה של הפרגולה והן בכדי להבטיח את שלומם של החוסים בצילה, לוודא שהפרגולה נבנית על פי העקרונות ההנדסיים הנדרשים ושאין כל סיכון בשימוש בה. מהסיבה הזאת בדיוק, כל תהליך בנייה של פרגולה מחייב אישור קונסטרוקטור לפרגולה.

מתי צריך להשיג את האישור?

אישור קונסטרוקטור לפרגולה יכול להינתן בשני שלבים מרכזיים: במידה והפרגולה כבר קיימת, יש להזמין קונסטרוקטור שיבצע בדיקה יסודית של הפרגולה, ובמידה והכל תקין, הוא יעניק לכם את האישור הנדרש. המקרה האחר הוא המקרה בו הפרגולה עדיין לא נבנתה, ובמקרה כזה אישור הקונסטרוקטור צריך להינתן כבר בשלבי התכנון. למעשה, בענף הבנייה האדריכל הוא שמתכנן את הפרגולה, ומעביר את התכנית האדריכלית לאישור הקונסטרוקטור, שקובע את מיקומם של עמודי וקירות התמך, תוך ניסיון מוקפד לשמר את העיצוב שקבע האדריכל. גם בהקמת פרגולה, אישור הקונסטרוקטור צריך להינתן כבר בשלב התכנון, אז מבצע הקונסטרוקטור שורה של חישובי מומנט, שקיעה, כמויות וכדומה, משלב אותם בתכנית הסופית וחותם עליה.

כמה עולה השירות?

ככלל, כאשר אתם סוגרים עסקה לבניית פרגולה, כל העלויות צריכות להיות מגולמות בפנים. יחד עם זאת, לא כל חברות הפרגולות מקפידות לעבוד על פי הנהלים ולא כולן עובדות עם קונסטרוקטורים. בהתאם לכך, כאשר אתם מזמינים פרגולה, אתם רוצים לברר עם החברה המבצעת, האם השירות והמחיר כוללים גם אישור קונסטרוקטור לפרגולה. אם לא, חשוב מאוד שתציינו את רצונכם בכך שאישור כזה יינתן, לטובת ביטחונכם ובטחון בני משפחתכם. העלות עצמה לא אמורה להיות גבוהה, שכן מדובר בבנייה מאוד פשוטה ובסיסית, ולבטח היא לא תהווה מרכיב קריטי בעלות הכוללת של הקמת הפרגולה.

 

אישור קונסטרוקטור לפרגולה מעניק לכם ראש שקט שהפרגולה שהתקנתם בגינה היא יציבה ובטוחה לשימוש, ושהיא תוכל לעמוד בכל תנאי מזג האוויר באזור

 

כאשר אנו בונים בית, הרי שאנו משקיעים בבניה איכותית, ברמת גימור גבוהה ובהקפדה יתרה על בטיחותו, עמידותו ויציבותו של הבית. אנו עושים זאת, משום שאנו עומדים לגור בבית הזה עם משפחותינו שנים רבות ואיננו רוצים חס ושלום, כי יאונה למי מהם רע, כתוצאה מבניה לא נכונה או שימוש בחומרים שאינם מתאימים. לצורך בדיקת דבר זה, משתמשים במהנדס קונסטרוקציה, שהוא למעשה מהנדס בניה, אשר בודק כיצד והאם בכלל ניתן ליישם את תוכניותיו של האדריכל לכדי בניה בטוחה.

מה שרבים אינם יודעים, הוא כי גם כאשר אנו מדברים על בניה של משהו פשוט ביותר, כמו פרגולה, אנחנו נדרשים לקבל ייעוץ ואישור של מהנדס. אנחנו עושים זאת מ-2 סיבות: בראש ובראשונה, מתוך הרצון שלנו להגן על עצמנו ועל בני משפחתנו, שהרי גם בניה קלה ופשוטה, יכולה לקרוס ולגרום לאסון. הסיבה השנייה לכך, היא העובדה שאישור כזה נדרש מאיתנו על ידי הרשויות במדינת ישראל.  מה בדיוק עושה המהנדס? כמה עולה אישור מהנדס לפרגולה ומתי בדיוק קוראים לו? על שאלות אלו ואחרות, עונים בשורות הבאות מומחי 'סטטיקה הנדסה'.

 

איזה אישור צריך בעת בנית פרגולה?

בואו נעשה סדר קצר: עד שנת 2014 כל מי שרצה לבצע תוספת בניה קטנה לביתו, כמו פרגולה או גדר או מחסן, היה נדרש לקבל היתר בניה מהמועצה המקומית בה התגורר. דבר זה גרם לסבל ארוך ומיותר לאזרחים, שנאנקו תחת הבירוקרטיה הכרוכה בכך ולכן בשנת 2014 חוקקה "רפורמת הפרגולות". הרפורמה תיקנה, כי כעת אין צורך לקבל היתר לבניה מן הרשות המקומית, במבנים מסוימים ותחת תנאים מסוימים אך יש לעשות 2 דברים פשוטים: האחד- להודיע לרשות המקומית על בנית הפרגולה בתום פרק זמן של 45 יום והשני – להציג אישור של מהנדס בנין, כי המבנה שנוסף יציב ובטוח.

 

למה בכלל צריך אישור יציבות לבנית פרגולה?

אומנם זה לא הבית שלכם, שם אתם נמצאים במרבית היממה אבל סביר ואתם כן תעשו שימוש בפרגולה החדשה והיפה שלכם. אף אחד, לא המדינה ולא אתם, רוצים שיקרה משהו, כאשר אתם או בני משפחתכם נמצאים מתחתיה. צריך לזכור, שבניה לא נכונה, מחומרים לא טובים וחזקים דיים או בצורה שאינה נכונה פיזיקלית וקונסטרוטיבית, יכולים להביא לקריסתה או קריסת המבנה כולו.

 

 

כמה עולה אישור מהנדס לפרגולה?

עוד טרם נעמוד על שאלת כמה עולה אישור מהנדס לפרגולה, ראוי שנבין מה הוא עושה. ניתן דוגמא: אם למשל אנו מוסיפים פרגולה לבית ישן יחסית, חובה עלינו לבדוק, כי הקיר החיצוני אליו מחוברת הפרגולה עמיד דיו וכי הוא יכול לשאת את משקל הפרגולה החדשה. כמו כן, צריך לבדוק האם וכיצד צריך לעגן אותה לקיר כדי שהיא לא תיפול, באילו חיזוקים צריך להשתמש בקרות שלה, בשביל לשאת את המשקל שנקבע ועוד ועוד דברים חשובים. את כל אלו, עושה ובודק המהנדס עוד טרם בנית הפרגולה ואל פי תוכניותיו, איש הפרגולות חייב לעבוד. בתום הבניה, ישוב המהנדס ויבדוק כי הפרגולה נבנתה כראוי וכי היא יציבה. כאמור, בסוף התהליך יש להגיש את האישור שניתן לרשות המקומית.

 

אז כמה עולה אישור מהנדס לפרגולה?

 

המחיר של אישור מהנדס לפרגולה עומד על החל מ-1000 ₪ והוא צפוי לעלות מעט לפי היקף האישורים וכמות הביקורים והדוחות הנדרשים. ככלל, מומלץ להזמין את הקונסטרקטור עוד לפני תחילת הבניה. דבר זזה יכול לחסוך לנו כסף, שכן במידה ונתחיל לבנות והבניה לא תהיה לפי הדרישות, יתכן ונצטרך להרוס או לתקן כדי את הדרוש תיקון

'סטטיקה הנדסה' הנה חברת הנדסה מובילה ובעלת ניסיון עשיר. מומחי החברה ישמחו לענות לכם על שאלות נוספות ולסייע לכם בכל דרך.

אז מה היה לנו בכתבה:

סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

עוד פוסטים שיעניינו אותך

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!