חוות דעת קונסטרוקטור – למען בטיחותכם והחסכון שלכם

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

חוות דעת קונסטרוקטורקונסטרוקטור הוא אחד מדמויות המפתח בכל תהליך הבניה, בין של בניה גדולה ומשמעותית ובין אם המדובר בבית פרטי קטן או אפילו בעת הוספת חדר בודד או תוספת קטנה אף מכך. למעשה, חשיבות הקונסטרוקטור נובעת מכך, שהוא זה האמון על בטיחותו ויציבותו של המבנה ועל פי חוות דעת קונסטרוקטור, נקבע היישום בשטח של העבודות וסוג החומרים וכן, אפילו החלק התכנוני של האדריכל.

חוות דעת קונסטרוקטור בשלב התכנון

האדריכל, הוא האחראי על עיצוב המבנה, כאשר מה שעומד לנגד עיניו הוא הנראות, הנוחות והפונקציונליות של המבנה. אך הוא אינו עוסק כלל בשאלה, מה נדרש, כדי שהמבנה שתכנן, אכן יהיה רלוונטי מבחינה פרקטית וכי הוא יהיה יציב וחזק בשביל שישמש את ייעודו. זהו חלק הנדסי עליו אחראי הקונסטרוקטור. לפיכך, האדריכל מגיש את התוכניות המיועדות שלו לתהליך של חוות דעת מהנדס קונסטרוקציה אשר בודק, מעיר את הערותיו, משנה מיקום, למשל של עמודי תמך, מוסיף קורות ליציבות היכן שצריך וכדו'.

יתרה מכך, הקונסטרוקטור גם אחראי על כל נושא הבטון של השלד. באילו כמויות ישתמשו, האם החומר איכותי, אילו ברזלים או מוטות פלדה נדרשים והיכן וכיצד קושרים אותם וכד'. כך למעשה, מופקים התוכניות המשותפות, אשר מצד אחד מציגים את נראות המבנה ואופיו ומצד שני את הפירוש ההנדסי שלהם.

חוות דעת קונסטרוקטור בעת בניית שלד

השלד על היסודות, הקורות, עמודי התמך, התקרות ומבני הבטון הנוספים שבו, הוא התשתית עליה מתבסס כל הבית. לכן ישנה חשיבות גדולה לא רק לתכנון שלו, כפי שפרטנו מקודם אלא גם לווידוא, כי הקבלן אכן מבצע את הנדרש, בצורה איכותית ואינו מעגל פינות או מחסיר בכמות החומרים הנדרשים או באיכותם. לכן, הקונסטרוקטור ילווה את עבודות היציקה ויפקח עליהן ובמקרה הצורך, חוות דעתו תהיה הקובעת.

חוות דעת קונסטרוקטור בכל הקשור לפיגומים

אומנם זהו דבר שאינו נוגע ישירות לחוזק ויציבות הבית עצמו אך הוא קריטי לכל עניין הבטיחות של העובדים על הבית והאנשים הנמצאים או עוברים בסביבתו. יש צורך לוודא, כי הפיגומים נבנו נכון וכי הם מורכבים בצורה בטיחותית.

 חוות דעת קונסטרוקטור – ליקויי בניה וכשלים

איננו מאחלים לאף אחד אבל לעיתים מתגלים כשלים או ליקויי בניה במבנה. זה יכול לקרות בבית ישן יחסית אבל גם בבית חדש, בעודו מצוי בבניה בפועל. במקרה כזה חוות דעת קונסטרוקטור תעסוק גם בנושא ההבנה מנין נבעו הכשלים, גם בחלק הבוחן את השפעתם על המבנה כולו והמשך השימוש בו וכן בנוגע למה יידרש על מנת להתגבר על כשלים אלו וכיצד לתקן את הליקוי במידת האפשר.

לחוות דעת קונסטרוקטור גם רגל מעשית, בדמות בחינת הליקוי וההכוונה כיצד לתקן אותו, אך גם  משמעות בכל הנוגע להיבטים המשפטיים הנקשרים בעת גילוי ליקוי שכזה. מי האשם בליקוי ועל מי לשאת בתשלום לתיקונו? מה המחיר של דירה בה התגלה טרם רכישתה ליקוי בניה והאם הוא משמעותי עד כדי סיכון וזניחת החלום לרכוש אותה? האם יוצא צו להפסקת בניה ועוד שאלות רבות אחרות. מסמכים וחוות דעת שיפיק מהנדס הקונסטרוקציה, בייחוד עם הוא מוסמך ומוכר, הם בעלי השפעה ועדות מומחה על כל דיון בסוגיות מעין אלו.

חוות דעת קונסטרוקטור מראש

נכון, זה לא בטבע שלנו. רבים מאיתנו בונים על שיטת ה"יהיה בסדר". אבל דווקא בעולם הבניה שנושא הבטיחות הוא כל כך קריטי, חשוב לשלב את הקונסטרוקטור כמה שיותר מוקדם. לא השתכנעתם, אולי זה יקרה דרך הכיס. ככל שהקונסטרוקטור יעמוד על ליקויים וסטיות מוקדם יותר, כך פחות בניה חדשה תתבצע על סמך הליקוי ולכן פחות כסף יתבזבז בשינוי או בתיקון הליקוי, אם בכלל זה יתאפשר.

'סטטיקה הנדסה' הינה חברה המאגדת בתוכה קונסטרוקטורים מומחים בכל עבודות הנדסת הבניין. נשמח להעניק גם לכם חוות דעת קונסטרוקטור בעניין הספציפי שלכם, בצורה מקצועית ביותר ובמחיר נוח.

אז מה היה לנו בכתבה:
סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!