הצורך לקבל אישור מהנדס קונסטרוקציה

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

אישור מהנדס קונסטרוקציה

לא רבים מודעים לכך, במיוחד לא בעולם של תוספות הבניה וכניסה לשיפוצים בבית, כי אנו נדרשים לקבל אישור מהנדס קונסטרוקציה, לפני ביצוע כל תהליך שכזה. למעשה, קיים מרחק רב בין אי הידיעה הזו, לחשיבות הרבה ולקריטיות העצומה שיש לאישור שכזה. השפעתו היא הגבוהה ביותר, שכן היא ערובה לכך שהשינויים שיעשו במבנה, לא יפגעו ביציבות הבית וכו' לא יפגעו בנו וביקרים לנו.

מה? לא שמעתי על זה אף פעם

שלא במפתיע, קבלני שיפוצים, אנשי שיפוץ ואפילו אדריכלים, נמנעים לספר לנו על הצורך באישור שכזה. הם עושים זאת במודע, למרות שהם מבינים כי בכך, מתקיימת סכנה ליושבי הבית. הרי הם משתמשים בסיוע של קונסטרוקטור בעת בניית בית חדש אז מדוע כאשר מדובר בבניה של תוספת לבית ישן- הם מדלגים על פונקציה חשובה שכזו ומסכנים את שלומנו?

הסיבה היא כי הקונסטרוקטור, הוא השומר גם עליהם. אישור קונסטרוקטור הוא הגורם, המאפשר או שאינו מאפשר להם לעשות את עבודתם, כפי שהם היו רוצים, על פי ההסתכלות הצרה שלהם.הגבלה  גם האדריכלים, אינם אוהבים ששמים עליהם מגבלות, גם אם זה כדוגמת: אל תסיר את עמוד התמך, רק בגלל שאתה רוצה חלל גדול יותר".

באלו מקרים נצטרך אישור מהנדס קונסטרוקציה?

למעשה, בכל המקרים שבהם אנו בונים משהו: בנין רב קומות, בית פרטי, מבנה לעסק, מפעל, מבני ציבור גדולים ועוד ועוד. בפרויקטים הגדולים יותר, תהליך עבודת הקונסטרוקטור כבר מוסדר והוא חלק מן התהליך הראשוני, יחד עם האדריכל. אבל עבור מרבית האנשים, אנו נפגוש את הקונסטרוקטור, רק כאשר הוא יבוא לעבוד על הבית הפרטי שלנו.

כפי שציינו, בבית חדש, גם זה הפרטי, הקונסטרוקטור יהיה מעורב מלכתחילה. אדריכלים של בתים חדשים כבר למדו לעבוד איתו. העניין מתחיל להתעמעם כאשר אנו מדברים על שיפוצים בבית קיים, הוספות בניה או הצבת תוספות חיצוניות למבנה. במה דברים אמורים? הנה כמה דוגמאות: הסרת קירות והזזת עמודים, פריצת דרך החוצה מהמבנה, הוספת עומסים על המבנה כמו הוספת מרפסת תלויה, סגירת מרפסת, בניית בריכה או ג'קוזי על הגג וכד'. בכל המקרים האלו, קיים חשש שיציבות המבנה תפגע, עקב ההכבדה החדשה עליו. לכן נדרש לאישור מהנדס קונסטרוקציה, על כך שהמבנה ימשיך להיות יציב או לחלופין – מה עלינו לעשות כדי להגיע לכך..

מקרים נוספים לאישור מהנדס קונסטרוקציה

אנו נדרש לקבל אישור מהנדס קונסטרוקציה גם במקרים נוספים. למשל כאשר נרצה לבצע הוספת מחסן או פרגולה. לאו משל כאשר נרצה לבדוק האם ישנם ליקויי בניה, בעת רכישה או מכירת נכס. לעיתים נקרא לקונסטרוקטור, גם כאשר נרצה לבדוק ולברר מהו הנזק שהופיע מול עיננו, למשל בדמות סדק גדול בקיר. סדק קטן יכול להיות סימן לבעיה גדולה בהרבה ועלינו לוודא את המצב של הבית לאשורו. בנוסף, עלינו לדעת, עד כמה הוא הנזק גדול, משמעותי ומהותי והאם בטוח להישאר בבית? ומה אפשר לעשות כדי לתקן זאת.

אישור מהנדס קונסטרוקציה יכול להיות יעיל גם כאשר אנו רוצים לבדוק את איכות העבודה של הקבלן והאם הוא משתמש  בחומרים טובים ובכמות מספקת. לא פעם, הקונסטרוקטור מגיע לאתר הבניה או השיפוצים כדי לבדוק כי העבודה נעשית בצורה נכון ובהתאם לתוכניות ולהוראות. זה יעזור לנו גם לשמש כהוכחה בדיונים מול הקבלן בעת גמר החשבון.

מתי כדאי לפנות לקבלת אישור מהנדס קונסטרוקציה?

באופן כללי, תמיד טוב מאוחר מאשר אף פעם לא. אבל בפועל, כדאי לעשות זאת כבר בשלב הראשוני של הבניה. אם האדריכל יציג תוכנית יפהומרשימה אך  לא ישימה מבחינה קונסטרוקטיבית ובאופן שמסכן את הבטיחות שלנו, אין טעם להתחיל לבנות ורק אחר כך לעמוד על הטעות ולנסות לתקן. שיטה זו רק גוזלת זמן רב וכסף רב שלא לצורך. לעיתים אפילו נצטרך להרוס דברים רבים רק בדלל כשל בניה קטן שנוצר בהתחלה בשל חוסר תשומת לב או תכנון לא נכון. קונסטרוקטור שיהיה מעורב כבר בהתחלה, יוכל להכווין את הדברים, כשהם "רק על הנייר".

זה לא אומר שהקונסטרוקטור רק יפסול דברים. קונסטרוקטור טוב, יודע להיות יצירתי ולמצוא חלופות ודרכים נוספות, כדי שמצד אחד המבנה יהיה בטוח לחלוטין אך מצד שני החלומות של הלקוחות לא ייפגעו.

מומחי 'סטטיקה הנדסה' ישמחו להמשיך ולהרחיב לך על אישור מהנדס קונסטרוקציה ועל הדרכים לקבלו, לגבי כל פרויקט שלך. נשמח שתיצור עימנו קשר.

אז מה היה לנו בכתבה:
סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!