שיפוץ בניין משותף

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

שיפוץ בניין משותף
תמונה: freepik

שיפוץ בניין משותף יכול לתרום המון לאיכות המגורים, כמו גם לספק מרחב קיום נעים, נוח ונכסים בעלויות גבוהות יותר. עם זאת, כדי לבצע את התהליך נכון, יש להכיר את השלבים הבסיסים בכל שיפוץ מבנה.

שיפוץ בניין משותף – כל השלבים!

מזל טוב! החלטתם לשפץ בניין משותף וכעת אתם רוצים להכיר מקרוב את התהליך. לכן יש כבר עכשיו להבין מהם השלבים בעת שיפוץ בניין משותף:

כינוס אספת דיירים – חשוב לכנס אסיפת דיירים בה תציגו בפני כל דיירי המבנה את התכנית שלכם לשיפוצים. נסו לגייס כמה שיותר חתימות והסכמות על התכנית ובכך לרתום את השכנים לפעילות משותפת וזאת כדי שהמבנה יהיה כמה שיותר חזק, נוח ומעוצב.

באמצעות הסכמה של הדיירים והרתמות כלכלית לשיפוץ  – תוכלו להעלות את ערך הדירות בבניין במידה רבה. בנוסף חשוב לדעת כי על מנת להוציא את השיפוץ לפועל: יש לקבל הסכמה של לפחות 66 אחוזים מהדיירים לשיפוצים, תוך קבלת הסכמה כזאת גם מדיירי המבנים הסמוכים.

תכנון נכון – לאחר שקיבלתם הסכמה כללית וקבעתם את התקציב לפי הקומה בה כל דייר מתגורר,  לפי הוותק כמו גם התאמה אישית של העיצוב לצרכים של כל אחת ואחד – יש להתחיל בתהליך התכנון. פנו אל חברות בנייה המתמחות בתחום שיפוץ בניין משותף, תוך בחירת קבלן רשום בלבד שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. בחירת חברה קבלנית שיכולה להציע לכם את כלל השירותים תחת קורת גג אחת: תקל מאד בתהליך, שכן כל בעלי המקצוע יכונסו יחדיו בצורה מקצועית עבור שיפוץ הבניין.

קבלת אישורים – כעת לאחר תכנון בחירות האלמנטים הדרושים לשיפוץ, וקבלת תכנית הנדסית ממהנדס מקצועי: יש לפנות אל הרשויות על מנת לקבל אישור בנייה. שימו לב כי במידה ואתם בוחרים לבצע שיפוץ על ידי הוספת מרפסות, לא תצטרכו הסכמה של שכנים אלא רק אישורי בנייה. עם זאת במידה ותבחרו בשיפוץ כללי ומסיבי שמאגד בתוכו החלפת תשתיות, חיזוק מבנים, שבירת קירות, ניסור בטון, ועוד, אי אז תצטרכו תכניות הנדסיות, אישורים מתאימים ותכנון נכון של ימי העבודה.

חתימת חוזה – שימו לב כי אתם בוחרים בקבלן מורשה שיחתום עמכם על חוזה מסודר לשיפוץ המבנה. שיפוץ בניין משותף חייב בחוזה מסודר וחוקי בו אין "מוקשים" שעלולים להותיר אתכם עם מבנה לא גמור. בחוזה יש לציין ימי עבודה, דד ליין לסיום השיפוצים, תנאי תשלום, אלמנטים אותם יש לרכוש לשיפוץ, ואת כל התכניות ההנדסיות האמורות.

ביצוע בדק בית בזמן שיפוץ – חשוב במהלך השיפוצים לבצע בדק בית בשיפוץ בניין. חברות בנייה מומחיות בתחום יוכלו לספק לכם את השירות בנוסף לשירותי השיפוצים. במידה וסגרתם חוזה מול קבלן שיפוצים, יש להזמין איש מקצוע מומחה בבדק בית בעת בנייה ולאחר שיפוצים.

עיצוב ושמירה על המרחב – כעת שהכל גמור, חתום משופץ ונעים, יש להקפיד לשמור על מרחב מגורים יפה ומטופח, תוך שמירה על יחסי שכנות טובים, וזאת לאחר ביצוע שיפוץ בניין משותף אשר נועד לרווחתם של כל דיירי הבניין!

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:
סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!