קונסטרוקטור תמא 38

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

קונסטרוקטור תמא 38
תמונה: freepik

פרויקט תמא 38, המתמקד בחיזוק יסודות וקירות מבנים מיושנים, הוא פרויקט שמחייב את שירותיו של קונסטרוקטור תמא 38, קרי איש מקצוע המתמחה ספציפית בתחום של חיזוק מבנים ובעל הסמכה כקונסטרוקטור מורשה.

מה זה תמא 38?

תמא 38 היא תכנית לאומית לחיזוק מבנים מיושנים שנבנו לפני 1980 בפני רעידות אדמה. התכנית אושרה על ידי ממשלת ישראל בשנת 2005, ומאז בוצעה ברחבי ישראל מאות רבות של פרויקטים לחיזוק מבנים. במסגרת התכנית, הדיירים עצמם אינם נדרשים לשלם דבר עבור שיפוץ וחיזוק המבנה, והפרויקט כולו ממומן על ידי היזם, שמקבל בתמורה זכויות בנייה לבניית יחידות דיור נוספות בראש הבניין או בקומת הקרקע.

חיזוק המבנה צריך להתבצע בצורה כזאת שהמבנה יעמוד בתקן 413 לעמידות בפני רעידות אדמה, ולשם כך נדרש איש מקצוע המתמחה בתחום הקונסטרוקציות והיסודות, ובתחום התמא 38, ולבעל המקצוע הזה קוראים קונסטרוקטור תמא 38.

מה זה קונסטרוקטור ומהו תפקידו?

קונסטרוקטור הוא מהנדס בניין בעל התמחות בתחום הקונסטרוקציות, יציקות הבטון ויסודות המבנה. הקונסטרוקטור הוא שאחראי לאשר כל תכנית בנייה אדריכלית, לאחר שעשה חישובים סטטיסטיים של כמויות, שקיעה, שקיעה דיפרנציאלית, עומס וכדומה. הקונסטרוקטור הוא שאחראי למקם את קירות התמך ועמודי התמך בתכנית הבנייה, והוא שאחראי לפקח על תהליך יציקת הבטון, עובי מוטות הפלדה, הסידור שלהם והקשירה שלהם.

קונסטרוקטור מומחה תמא 38 מה חשוב לבדוק?

בהינתן תיאור זה של התפקיד, קל להבין מדוע הקונסטרוקטור ממלא פונקציה חשובה ומרכזית בפרויקטים של תמא 38, בהם עיקר הפרויקט נסוב סביב חיזוק יסודות וקירות המבנה, או במילים אחרות, חיזוק הקונסטרוקציה של המבנה. יחד עם זאת, תפקידו של קונסטרוקטור תמא 38 אינו מסתכם רק בתחום של חיזוק המבנה של כמו קונסטרוקטור לבריכה, שכן במסגרת הפרויקט מבוצע גם שיפוץ נרחב של הדירות, תוספות בנייה ותוספת יחידות דיור בראש המבנה או בקומת הקרקע. לתוספות אלה ולשיפוצים השונים יכולות להיות השלכות על החוזק המבני של הבניין כולו, ולכן חשוב שקונסטרוקטור יאשר כל מהלך ויפקח על הרכיבים המרכזיים בתהליך.

מהן הפעולות שיכול לאשר או לא לאשר קונסטרוקטור תמא 38?

במסגרת פרויקט תמא 38, יכולות להתבצע שורה של פעולות שעלולות לפגוע ביציבות ובחוזקו המבני של הבניין. כך למשל, שבירת קירות בתוך הדירות מחייבת אישור של הקונסטרוקטור בשם החשש מפגיעה בקיר תמך מרכזי. אותו כנ"ל לגבי הוספת מרפסות ובניית חדרים שיכולים להגדיל את רמת העומס על היסודות. הוספת יחידות הדיור בראש המבנה גם היא צריכה להילקח בחשבון במסגרת חיזוק היסודות, וגם על התחום הזה אחראי קונסטרוקטור תמא 38.

אם אתם עומדים בפני פרויקט תמא 38, חשוב שתוודאו שהקונסטרוקטור שמלווה את הפרויקט הוא קונסטרוקטור תמא 38, בעל התמחות בתחום ובעל היכרות מעמיקה עם הנושא של חיזוק יסודות במבנים קיימים, ואישור תוספות בנייה על פי הכללים ההנדסיים הנדרשים.

אז מה היה לנו בכתבה:
סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!