עבודת מהנדס ליקויי בניה

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

 

עבודת מהנדס ליקויי בניהאנו מקווים שלא תחוו דבר כזה, אך בל נהיה תמימים. לעיתים, מתגלים ליקויי בניה או כשלים במבנה. המחשבה הראשונה שלנו, היא כי ליקויים כאלו מתרחשים בבתים ישנים. אך למעשה, הדבר רחוק מן האמת: ליקויים וכשלי בניה, יכולים להתרחש ואכן קורים גם בבתים חדשים לגמרי וכן גם בבתים שעדיין נמצאים בעיצומה של הבניה.

לא תמיד הליקויים יהיו גלויים לעין. אמת, בהרבה מקרים, מי שיבשר את בוא הליקוי, הוא סדק שנפער פתאום בקיר או כל פגם אסתטי אחר במבנה אבל לעיתים, הליקוי או כשל הבניה נמצאים מתחת לפני השטח, עמוק ביסודות, מתחת לחומרים רבים שנערמו עליהם או בבניה נוספת המכסה עליהם. אך עדיין, הם ראויים לטיפול ובחינה מסכנים את הבית ויושביו כמה בחינות. במקרה שכזה, רצוי שתפנו לחוות דעת של מהנדס קונסטרוקציה ליקויי בניה.

 

אילו ליקויי בניה קיימים?

ניתן לחלק את ליקוי הבניה לכמה סוגים כאשר לכל סוג וסוג המאפיינים שלו ובעיקר רמת הנזק והסיכון שהוא מכיל. הראשון והפשוט ביותר הוא ליקויי הבניה הויזואלי או הקוסמטי. זהו ליקויי בניה המתבטא אם כך, בפריט שנבנה לא ישר, בבליטה לא מחויבת, בריצוף שאינו ישר ועוד דברים אסטטיים וקוסמטיים מעין אלו. זה בהחלט יפריע לנו בעין ואולי יהרוס לנו את השלמות של המבנה אך אין לו כל השפעה על התפקוד הפרקטי של הבית ובוודאי לא על רמת הבטיחות או היציבות שלו. לפיכך, זהו ליקוי בעל השפעה קלה מאוד. אם זאת, חלילה, איננו מזלזלים בכך, מהנדס ליקויי בניה יכול לציין זאת בדו"ח שלו, איתות גשו להליך או לדיון עם הקבלן, דבר שיכול לסייע לכם בתיקון הליקוי או בקבלת כסף כנגדו.

סוג ליקוי הבניה השני כבר משמעותי יותר. זהו ליקוי בניה מהותי, במבנה עצמו, אך כזה שעדיין אינו פוגע בבטיחות ולכן חשיבותו בהתאם. בין הדברים הללו ניתן למנות בעיות אינסטלציה, בעיות איטום, סגירה לא ישרה של החלונות ודלתות, בעיות רטיבות לא גדולות ועוד ועוד דברים מעין אלו. זה בהחלט לא נעים, אפילו פוגע בשגרת החיים, אך אינו מסוכן לטווח הקרוב והרחוק.

הסוג השלישי והמהותי ביותר הוא ליקויי הבניה המשמעותיים. ליקויים אלו, כאשר הם מתרחשים, גורמים לסיכון אמיתי של המבנה והשוהים בו. יציבותו של המבנה מתערערת או שליקוי הבניה, יכול להשפיע על עמידותו וכן סכנות אחרות ליושבי הבית. בין השאר ניתן למנות בעיות בשלד הבית, בניה לא נכונה וללא חיזוקים מקצועיים, קירות לא ישירם או חזקים, קשירות ומוטות ברזל שלא הונחו או הונחו בצורה לא נכונה, קירות תמך שחסרים וגם בדיקת תשתיות קריטיות כמו ביוב וחשמל.

 

 

למה צריך להזמין מהנדס ליקויי בניה?

כאמור, חלק נכבד מהליקויים הוא קריטי עבורנו ועבור משפחתנו, מעבר לנזק העצום למבנה עצמו, הרי שקיים נזק לבטיחות של כולנו. מי ירצה לגור בבית, שהמרפסת לא בנויה נכון ובחוזק המתאים או להסתופף בסלון שהוסרו ממנו עמודי תמך חיוניים? אמת, לעיתים נגלה סרק קטן בקיר. נמהר לפטור זאת בלא כלום. יתכן באמת שזה "לא כלום", אולי נחמיר ונאמר שזו רק רטיבות. אבל מאוד יתכן, שזהו רק סימפטום למשהו חמור בהרבה.

 

אלא שאיתור כשלים על ידי מהנדס ליקויי בניה, לא תלוי רק בחלק האסתטי או הבטיחותי.  הוא גם יכולה לחסוך לכם הרבה כסף. לעיתים, ליקויי בניה יגרום לכך שהנכס שרכשתם אינו עומד בחוק הישראלי ולא תוכלו להשתמש בו. כך יחסכו לכם הרבה עוגמת נפש וריצות ואנרגיה שתבזבז לחינם, בניסיון להכשיר אותו. בנוסף, רגע לפני שאתם רוכשים דירה או נכס, כדאי שתכירו את מצבו האמיתי, כדי לאמוד את מחירו ושוויו נכונה. כמו כן, דו"ח איתור ליקויי בניה, יכול לשמש לכם לעזר, בבואכם לסגור חשבון סופי עם הקבלן.

 

חוות הדעת של מהנדס ליקויי בניה

מהנדס ליקויי בניה, שיבוא ויבדוק את הבית שלכם, באמצעות מכשור מתקדם, יפיק דו"ח ובו פירוט כל הליקויים. חשוב שהדו"ח יהיה מקצועי אך לא רק ליודעי ח"ן. בסופו של דבר, תצטרכו ללכת עם הדו"ח לבעל המקצוע ולבצע את התיקונים ונכון שהוא יהיה מובן גם לו. מהנדס ליקויי בניה איכותי, גם יוכל לייעץ לכם בפתרונות, שיעניקו לכם את הגישה ואת הדרך הנכונה והחסכונית לטפל בליקוי.

 

'סטטיקה הנדסה', הינה חברת הנדסה המתמחה באיתור ליקויי בניה וייעוץ וליווי לרוכשים, בונים ועסקים. נשמח לעמוד גם לרשותכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

עוד פוסטים שיעניינו אותך

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!