מודד מוסמך בעבודות קונסטרוקציה

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

מודד מוסמך הוא אחד מבעלי התפקידים החשובים ביותר בכל שיפוץ או בנייה של בית והמחיר משתנה אולם עומד על כמה אלפי שקלים לפרויקט. גובה המחיר הוא פונקציה של גודל הפרויקט ושל מידת הניסיון והמקצועיות של המודד עצמו. מודד הוא אדם שלומד את המקצוע בטכניון או בבית ספר מקצועי עד שהוא מקבל תואר, ואחר כך עובד בדרך כלל עם משרדים מסודרים כדי להעניק שירות מקצועי ולצבור ניסיון בפרויקטים מגוונים. משום כך המחיר משתנה לפי רמתו.

תפקיד המודד המוסמך

מחירון מודד מוסמך מתחיל בהצעת מחיר מסודרת שייתן לכם ובה פירוט כל השירותים לפי מה שאתם צריכים. מידת הפירוט תיתן לכם גם מושג עד כמה הוא מקצועי ו מנוסה, ולפי זה תוכלו לשכור אותו אם ייראה לכם מתאים לפרויקט שלכם. את המודד תמצאו לפי המלצות או עבודה עם משרד אדריכלים שאתם סומכים עליו, או לפי חיפוש בפנקס הרישום בלשכת המודדים או במרכז למיפוי ישראל. כך גם תדעו שהמודד מוסמך וקיבל את הרישיון ואת ההכשרה המתאימה לכם.

מודד מוסמך בישראל

מחירון לפי עבודה

עבודת מודד בשיפוצי דירה אינה דומה כמובן לעבודת מודד בבנייה של מבנה, פרטי או ציבורי. זהו ההבדל העיקרי של מחירון מודד מוסמך, עוד לפני שמסתכלים גם על הביטוח המקצועי והאחריות שהוא יכול להציע לכם. זה יכול להתחיל במחיר של 3,000 שקלים ולטפס למחירים גבוהים בהרבה. כמובן שככל שהמודד מוערך ומקצועי ומנוסה יותר כך גם המדידות שלו יהיו שוות את שכרו, כי יהיו בהן פחות ליקויים וטעויות. זה ישפיע בוודאי על כל הפרויקט עצמו.

מה עושה מודד?

לפני בנייה מודד מוסמך בודק את השטח ומוסר את המידות שלו במדויק לאדריכל, למהנדסים ולקבלנים. המדידות שלו מיועדות גם לרישום מדוקדק אצל הרשויות וזה נכון גם לגבי שיפוצים שעושים במבנים בנויים ויש להתאים אחר כך את הרישומים הרשמיים שלהם. כל מדידה יש לה השלכות לא רק בנוגע למחיר הבנייה אלא גם לבטיחות של המבנה ולכן החשיבות של המקצועיות שלו רבה. טעות שלו עולה או בחיי אדם או בחישובי חומרים וזמן לבנייה.

מדידות לבית חדש

מדידות לבית חדש המבוצע בליווי קונסטרוקטור מהנדס בניין מחייבות הכנת מפת מדידה בשטח והיא הבסיס לעבודה של האדריכל. כך הוא יודע מהם המאפיינים והמידות של המגרש, המיקום ותנאי השטח, כיצד לבנות את התשתיות ולתכנן את הגישה והניקוז ושאר הפרטים שנבנים בו. את המדידות מגישים גם לרשויות ולפיהן הן מאשרות ובודקות התאמה לתכניות ורושמות אותו אצלן ברשומות.

 

המדידות הן הבסיס לכל עבודה

המדידות הן גם של כל מה שנמצא בסביבת המבנה ולכן חשוב מאוד לדייק ולשרטט מפה מקיפה ככל האפשר רגע לפני ביצוע התכנון ההנדסי על ידי קונסטרוקטור. בכל שלב של הבנייה שבו נחוץ מודד מזמינים אותו כדי לקבל את תמונת המצב ולפי זה גם מקבלים היתרי בנייה. זוהי הסיבה שבגללה מודד חייב להיות אמין ולשמור על אתיקה מקצועית והקפדה על כללי עבודה איכותית.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

עוד פוסטים שיעניינו אותך

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!