מהנדס בניין קונסטרוקטור

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

מהנדס בניין קונסטרוקטור
תמונה: freepik

פרויקט בניה מערב שלל אנשי מקצוע. אחד מהם הוא מהנדס בניין קונסטרוקטור. התפקיד שלו הוא לבחון את התוכניות, לתכנן את התמיכה של המבנה ולבצע פיקוח הנדסי. לא ניתן להגיש תוכניות לאישור הועדה בלי שהוא יהיה חתום עליהן ובפרויקטים של שיפוץ, הרחבה, תמ"א 38 ונוספים, נרצה להתייעץ איתו כבר בתחילת הדרך.

פניה אל מהנדס בניין קונסטרוקטור

כדי להבין מהו התפקיד של כל אחד מבעלי המקצוע לאורך הפרויקט, צריך לעשות סדר. ככל שנטיב להבין את העבודה של בעלי המקצוע, כך נוכל להבין למה לצפות מהם ומהי האחריות של כל אחד. כיוון שכל פרויקט הוא שונה, כך האחריות ושלב הפניה אל הקונסטרוקטור ישתנו.

פרויקט בניה

כל פרויקט בניה מחייב חתימה ופיקוח עליון של מהנדס בניין קונסטרוקטור. אנחנו יכולים לפנות אל המהנדס כבר בתחילת הדרך, כשיש לנו מחשבה ראשונית על הפרויקט, אך לרוב נפנה אליו כשכבר יש לנו תוכניות אדריכליות. על מנת שלא לעכב את הבניה כדאי לחפש אחר בעל המקצוע במקביל או מיד לאחר בחירת האדריכל.

בפרויקט בניה הקונסטרוקטור יצטרך לתכנן את יציבות המבנה. הוא יהיה חתום על התוכניות שיעברו לוועדה לצורך אישור ולאחר שהבניה תתחיל הוא יצטרך לבצע פיקוח עליון. במסגרת הפיקוח המהנדס יהיה נוכח בהצבת העמודים התומכים והוא יהיה זה שיקבל את בדיקות המעבדה שיבוצעו לבטון.

שיפוץ

לא בכל שיפוץ בבית או בדירה נצטרך להזמין קונסטרוקטור. במידה והפרויקט שלנו כולל שינויים מבניים, אז חובה עלינו לדאוג לפן ההנדסי ולהזמין בעל מקצוע שיבדוק את היתכנות הפרויקט. מכאן אנחנו יכולים להבין כי לא רק שיש ליצור קשר עם המהנדס אלא שמומלץ לעשות זאת עוד בשלבים הראשונים.

רבים מאיתנו יודעים מה פחות או יותר אנחנו רוצים להשיג בתהליך השיפוץ והקונסטרוקטור יוכל לבדוק אם המבנה הנוכחי שלנו יוכל לעמוד בתוכניות הללו. אישור מקדים יכול לחסוך לנו עלויות רבות ולמנוע אכזבות בתום התכנון.

תמ"א 38

פרויקט תמ"א 38 נועד קודם לחיזוק המבנה. תפקידו של המהנדס משמעותי והוא אחד מאנשי המקצוע הראשונים שיהיו מעורבים בפרויקט. הוא זה שיוכל לבדוק מה ניתן לעשות עם המבנה ולשם כך הוא יבדוק את המקום עצמו ולא רק יסתפק בתוכניות המקוריות של הבניין.

האדריכל יוכל להסתמך על הנתונים שיעביר אליו הקונסטרוקטור, להעריך את אופי הפרויקט ובהתאם יוכלו הדיירים לקבל החלטה אם הם רוצים לצאת אל הפרויקט או לא.

מבנים מורכבים

ישנם שלל מבנים מורכבים ובהם מבני תעשייה ומבנים הקשורים בתשתיות. במקרים אלו יש להזמין מהנדס קונסטרוקציה אשר מכיר היטב את התחום, החוקים והדרישות ההנדסיות. לא כל בעל מקצוע יכול לבצע את העבודה הנדרשת וחשוב מאד לבדוק כי החברה אכן מתמחה בנושא.

למצוא את החברה המתאימה לפרויקט

ישנן מספר דרישות שנרצה שבעלי המקצוע יעמדו בהן. ההתמחות היא הדרישה הראשונה כאשר עלינו לבדוק גם את הניסיון הקודם של הקונסטרוקטור. בנוסף, כיוון שהפרויקט שלנו מערב אנשי מקצוע שונים וגורמים רבים, נרצה למצוא אנשים שיוכלו לתקשר זה עם זה בצורה טובה. נוכל להעריך זאת על סמך השיחה הראשונית שלנו ושיחות עם לקוחות קודמים, אם נרצה בכך.

חברת סטטיקה הנדסה

חברת סטטיקה הנדסה עומדת לרשותנו בכל הנוגע לתהליך ההנדסי. החברה מביאה איתה לשטח ניסיון רב והיא תלווה אותנו לאורך כל הדרך עם מענה מלא לשאלותינו. אנו יכולים ליצור קשר כבר בשלבים הראשונים של התכנון ולהיות רגועים כי עומדים לרשותנו אנשי המקצוע המנוסים בפרויקטים הנדסיים.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!