מהנדס בניין ביבנה

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

 

מהנדס בניין ביבנה

כאשר אנו בונים את בית חלומותינו, או כל מבנה או נכס אחר הקשור אלינו, משפצים חלק מן הבית, בונים לו תוספת קטנה כגדולה, הרי שאנו נתקלים באנשי מקצוע רבים. חלקם מוכרים לנו ואנו מכירים בחשיבותם, כמו למשל זהות הקבלן והאדריכל. חלקם אינו מוכר לנו כלל ואנו גם לא מצליחים להבין עד הסוף את חשיבות העבודה שלהם ואת מהותה.

כאלו הם מהנדסי הבניין והקונסטרוקטורים. אולי שמענו שעבודתם היא קריטית אבל איננו מבינים לעומק מהי בדיוק ומהם התוצאות של עבודה זו. דבר זה מעורר פליאה רבה שכן לעבודתם ההשפעה המכרעת ביותר על בניית הבית ונוגעת בדבר החשוב לנו ביותר- הבטחון. זה שלנו וזה של משפחתנו. לכן כאשר אתם בונים את ביתכם בעיר הבירה או סביבתה ואתם מחפשים מהנדס בניין ביבנה או קונסטרוקטור בסביבה, כדאי שתכירו את פעילותם ואת חשיבותם. רק תרוויחו מכך.

אדריכל מול מהנדס בניין ביבנה

עבור רבים מאיתנו, אדריכל הוא מהנדס בנין ולהפך. אך למעשה, אלו שני אנשים שונים העוסקים בפונקציות שונות. אדריכל עוסק בנראות, בתכנון העיצובי ובנוחות של הבית המיועד. הוא מכין את צורתו ואת החלקים הפיזיים האמורים להיות האלמנטים השונים שבבניין. לעומתו, מהנדס הבניין באופן כללי והקונסטרוקטור באופן ספציפי יותר, עסוקים בבדיקה וביישום החלק הפרקטי והבטיחותי של המבנה. האם הוא יעמוד בעומסים, מה נדרש לשם כך, האם הוא יהיה יציב ומה יכול להשפיע על היציבות וכיצד הוא יהיה בטוח תמיד לשימוש המתגוררים בו.

אם תרצו, המהנדס והקונסטרוקטור מביאים את חזונו של האדריכל לכדי מימוש בצורה המעשית הטהורה. אם האדריכל תכנן חלל מסוים, המהנדס והקונסטרוקטור יהיו אמונים לכך שהחלל יוכל להיבנות בצורה בטוחה. שעמודי התמך יחזיקו את התקרה מעליו, שהיסודות שלו יחפרו נכון ושהבטון, שממנו יבנה השלד- יהיה חזק ויבנה נכון, יעשה שימוש בחומר מספיק ועוד ועוד פרמטרים ודברים חשובים שיש לקחת בחשבון, כדי שהמבנה יהיה בטוח לחלוטין.

מהנדס בניין ביבנה מול קונסטרוקטור

מהנדס הבניין עוסק באופן כללי יותר בחלקי הבניה. גם הוא עוסק בעמידות וחוזק המבנים אבל בוחן הכל 'במבט על' יותר. הוא גם יעסוק בכמויות החומרים וסוגיהם, הנדרשים לבניה איכותית ויציבה של המבנה, בתכנון הבסיסי של היסודות, העמודים, הקורות וכד' ובכל נושא התשתית בכללותה. ברבים מן המקרים, הוא יהיה מועסק על ידי הקבלן המבצע.

הקונסטרוקטור הוא למעשה מהנדס בנין עם הכשרה מיוחדת בכל תחום הקונסטרוקציה, העוסקת בכל נושא החוזק והיציבות של המבנה. גם הקונסטרקטור, כמו מהנדס בנין ביבנה או בכל מקום אחר בארץ, מעורב כבר מראשית התכנון של הבית. הוא אמון על הקונסטרוקציה – השלד המרכיב את המבנה וביחוד על תחום הבטון והקשור אליו וכן בתחום קונסטורקציות פלדה מסוגים שונים, באם צריך ונדרש. כמובן, שהבניה אינה יכולה להתקיים ללא ליווי של קונסטרוקטור, שכן חתימתו, נדרשת על מנת לקבל היתרים וכדי להבטיח שהבניה מתבצעת כיאות.

בפועל, הקונסטרוקטור יעבוד בצמוד לתוכנית של האדריכל וייתן את הדגשים שלו על מנת שהיא תצא לפועל, בלי לפגוע בבטיחות המבנה, כך הוא יחליט היכן למקם את היסודות, העמודים השונים, הברזלים וכד', כאשר הוא מתחשב בסוג הקרקע, במאפיינים הייחודיים שלה וכן הוא עורך חישובים הנדסיים רבים, בהתאם למבנה, גודלו, העומסים שיושתו עליו ומשתנים רבים אחרים.

 

מהנדס בניין ביבנה – אחריותו של הקונסטרוקטור

אחריותו של הקונסטרוקטור אינה מסתכמת רק בעת התכנון אלא היא נמשכת לאורך כל תקופת הבניה, כמו מהנדס בנין ביבנה. מלבד התכנון הראשוני, הוא יגיע גם בשלבי היציקה כדי לפקח כי הקבלן מבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר וכי הוא אינו מחסיר בכמויות או משנה את המיקומים, שישפיעו על חוזק השלד. כמו כן, הוא יופיע שוב במהלך הבניה כדי לבדוק סטיות או ליקויים שונים וכן יעשה כן בסוף הבניה.

יש חשיבות רבה לביצוע פעולות על ידי מהנדס בניה ביבנה ועל ידי קונסטרוקטור עוד בשלבים הראשונים של הבניה, שכן אם לא יעלו על ליקויים או כשלים בבניה בשלב מוקדם, יבנו על גבם דברים נוספים ויהיה קשה למצוא את הטעות או שהיא תשפיע על חלקים חדשים בבניה. המשמעות של כל זה היא אובדן כספי גדול יותר ואפשרויות תיקון מצומצמות יותר, כמו גם סיכון שלמותם של חלקי בנין רבים יותר.

איך בוחרים מהנדס בניין ביבנה וקונסטרוקטור

מהנדס בניין ביבנה מומלץ

שני בעל מקצוע אלו חשובים מידי כדי להסתמך על המזל. לרוב, האדריכל או הקבלן ייעצו לכם על המהנדס או הקונסטרוקטור. ואכן חשוב כי הם יעבדו בשיתוף פעולה ובתיאום מירבי איתם ולכן היכרות מוקדמת יכולה להיות מועילה. אם במקרה אתם  בכל אופן נדרשים לבחור מהנדס בניין או קונסטרוקטור, כדאי שתשימו לב לכמה נקודות:

ראשית, יש לבדוק את רמת הכשרתו של המועמד. האם הוא אוחז בכלל ברישיון? מה למד והיכן? והאם עבד בעברו במקומות נחשבים. מכאן גם נובעת חשיבותו של הניסיון. לעיתים, מהנדס צעיר ולא מנוסה יעלה לכם אומנם פחות כסף אבל במצטבר, חוסר ניסיונו יכול לעלות לכם יותר.

בפועל, קשה לנו לבדוק את טיב עבודתו של המהנדס או הקונסטרוקטור. כל עוד הבית יציב או בטוח- מבחינתנו זה בסדר. אבל כמובן שיש משמעות לכך. את התוצאה אנחנו יכולים לראות כעבור שנים רבות. סדק שנפער בקיר אומנם לא בהכרח ימוטט את הבית כולו, אבל הוא בהחלט גורם לצרות. ועדיין, להמלצות או חוות דעת חיוביות על מי מבעלי מקצוע אלו, חשיבות רבה. איננו מדברים רק על הרמה המקצועית. את זה כאמור, יהיה לנו או לממליצים קצת קשה לשפוט. אנחנו מדברים על שיירותיות, אחריות, זמינות, נכונות להגיע הרבה לשטח ודברים מעין אלו – שחשיבותם רבה.

מהנדס בנין ביבנה – לא רק בבית חדש

רובנו נוטים לחשוב, כי קונסטרוקטורים או מהנדסי בנין נדרשים רק כאשר בונים בית חדש. בפועל, אנו נדרש להם גם כאשר אנו בונים תוספת בניה או אפילו רק מוסיפים פרגולה וכן כאשר מתגלים ליקויי בניה בבית בן כמה שנים. קונסטרקטור למעשה, יידרש בכל פעם שאנו מבקשים לבצע שינוי שקשור לשלד הבית. בין אן המדובר בשינוי בשלד עצמו, כמו הגדלת פתח, הסרת עמוד, הורדת קיר וכד' ובין אם מדובר בחלק הנסמך על השלד, כמו סגירת מרפסת, הוספת פרגולה וכד'.

מהנדס בניין יידרש כאשר אנו מבקשים לאתר ליקויי וכשלי בניה. דבר זה יכול לקרות כאשר נחשף בפנינו בלי מתכוון ליקוי שכזה, למשל כאשר נפער סדק או נופל חלק מן הקיר וכדו'. אך גם נבקש את עבודת המהנדס, כאשר אנו מבקשים לאתר ליקוי באופן פרואקטיבי, למשל כאשר אנו רוצים לרכוש נכס כלשהו ורוצים לעמוד על איכות המבנה. לתוצאות הבדיקה של המהנדס השפעה גם על ההחלטה האם לרכוש או לא את הנכס וכמובן שהדו"ח שלו, משפיע גם על מחיר הרכישה.

'סטטיקה הנדסה' הינה חברת הנדסה מובילה אשר בשורותיה פועלים מהנדסי בנין מנוסים לצד מהנדסי קונסטרוקציה מומחים. אם אתה מחפש מהנדס בניין ביבנה או קונסטרוקטור לכל מטרה, אנו נוכל להעניק לך רמה מקצועית גבוהה, איכות בלתי מתפשרת ומחיר נוח, כדי שהפרויקט שלך יהיה בטוח ומוצלח בכל הרמות.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

עוד פוסטים שיעניינו אותך

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!