ליווי קונסטרוקטור בשיפוץ בניין

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

חיפוי שיש
תמונה: freepik

חיפוי שיש הוא סוג חיפוי החוץ השכיח ביותר בישראל וסביר להניח שזהו גם החיפוי המיושם במבנה שלכם. חיפוי השיש מגדיר למעשה את מראה החוץ של חזיתות המבנה, אך גם מהווה שכבת איטום חשובה מאוד, המיועדת להגן על שלד המבנה ועל חלל הפנים שלו. יחד עם זאת, לאורך זמן, עלול חיפוי השיש הזה לסבול משורה של ליקויים הנובעים משחיקה מתמדת ועל הליקויים הללו כמו גם על שיפוץ בניינים עם חיפוי שיש, נדבר ממש כאן בשורות הבאות.

סוגי שיפוץ לחיפוי שיש חיצוני

חיפוי השיש החיצוני בבניין שלכם יכול להיפגע בכמה וכמה דרכים ובהתאם לסוג הפגיעה וההיקף שלה,קבוצת אורגד מבנים מתמחה בשיפוץ בניינים ושיקום מבנים נקבע גם האופן בו יטופל הנושא. בתחום של שיפוץ בניינים עם חיפוי שיש, ישנה חשיבות רבה לאבחון מדויק של הבעיה על מנת להתאים את הטיפול הנכון, וזאת מכיוון שכל סוג של טיפול יכול לגרור אחריו השלכות משמעותיות בעלויות הנדרשות. במסגרת שיפוץ הבניין שלכם, הטיפול בחיפוי השיש יכול להידרש בכמה מקרים ובראשם: צניחה של אריחי שיש בגין אובדן אחיזה של האריחים בקיר השלד החיצוני, חדירת רטיבות אל החיפוי ויצירת מפגע אסתטי כמו גם פגיעה ברמת האיטום של המבנה, הופעת סדקים נרחבים על קירות החוץ של המבנה ולבסוף החלטה על שינוי פני המבנה, גם אם החיפוי עצמו לא סובל מנזק משמעותי כלשהו.

במקרה של צניחת אריחים יש לבצע חיזוק של האריחים הקיימים, וזאת באמצעות החדרת שני ברגים ארוכים המעגנים את האריחים אל הקיר בנוסף לעיגון המלט המקורי. במקרה של חדירת רטיבות יש לבצע ניקיון עומק יסודי של אריחי החיפוי וביצוע איטום שלהם באמצעות מריחת חומר איטום ייעודי. במקרה של הופעת סדקי עומק יש לבחון את המשמעויות ולעיתים התוצאה היא צורך בשיפוץ יסודי לקירות השלד של המבנה ובתוך כך גם החלפת החיפוי כולו, ולבסוף החלפת חיפוי בגין החלטה של בעלי הדירות לשנות ולשפר את מראה הבניין. בכל אחד מהמקרים, כל סוג של תיקון המבוצע במסגרת שיפוץ בניינים עם חיפוי שיש, יש לבצע לבסוף איטום יסודי של מעטפת החוץ ושל האריחים עצמם.

שיפוץ חוץ מקיף עם קונסטרוקטור מומלץ

שיפוץ בניינים עם חיפוי שיש יכול לכלול כמובן עוד שורה של פעולות שיפוץ במעטפת החוץ של המבנה, לרבות איטום, סתימת סדקים, החלפת חלונות, סורגים ומעקות, חיזוק מרפסות, החלפת מסתורי כביסה, החלפת צנרת חוץ וכדומה. בכל מקרה, פרויקט שיפוץ חוץ של מבנים הוא פרויקט המחייב הקמה של פיגומים ועבודה בגובה, ובהתאם לכך גם התארכות הפרויקט והעמדת התקציב הנדרש לשם כך. על כן, חשוב מאוד שכל החלטה על פעולות שיפוץ בבניין יאושרו על ידי מהנדס בניין, שיוכל לאשר כל סוג של תיקון נדרש מבלי ללכת רחוק מדי עם התקציב שתצטרכו להעמיד לטובת הפרויקט.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!