כך תבחרו נכון משרד תכנון קונסטרוקציה

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

משרד תכנון קונסטרוקציהבעולם הבניה ישנה חשיבות רבה לבעלי המקצוע איתם תעבדו על הפרויקטים השונים ואין זה משנה אם אתה יזם, בעל חברה קבלנית, בעל עסק או רק אדם פרטים הבונה את ביתו. מעבר לעובדה שכולנו חפצים בתוצאה סופית יפה, הרי שבכל נושא הבניה, ישנה גם חשיבות לאיכות, יציבות ובטיחות המבנה.

נושא הבטיחות והיציבות של המבנים, חשוב עוד לפני שהונחה אבן אחת או נוצק היסוד הראשון. הסיבה לכך היא כמובן, שתכנון נכון מראש, מונע את בעיות הבטיחות וליקויי הבניה, שיכולים לנבוע מטעויות, שנעשו בראשית הדרך. המשמעות של זה היא לא רק בכל הנוגע לכסף רב שיתבזבז או חלילה לסכנה למבנה או לאנשים שיכנסו בשעריו אלא גם יכול להשפיע על אישורי התוכניות, רישיונות הבניה וקבלות ההיתרים של כל הועדות הרגולטוריות שבדרך.

לכן, כיום כבר ברור  כי משרד תכנון קונסטרוקציה, הוא אחד מהגופים הראשונים הנכנסים לתמונה, ביחד עם האדריכל, בעת הכוונה לבנות מבנה כלשהו. למעשה, הקונסטרוקטורים והאדריכלים משלימים זה את זה. האחד מציג את צורת הבית, נראותו והפרקטיות שבו והאחר מתרגם את התוכניות לבניה הפיזית בשטח ודואג כי הבניה תהיה נכונה, יציבה ובטוחה. מכאן גם נובעת החשיבות שבבחירת משרד תכנון קונסטרוקציה מיומן ומקצועי, להצלחת הפרויקט כולו. הנה כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב.

מתי מערבים משרד תכנון קונסטרוקציה?

כאמור, תכנון קונסטרוקציה נדרש בהקמת כל מבנה. אין זה משנה אם מדובר בבית פרטי, נמוך או בעל כמה קומות או מפלסים, בנין רב קומות, מגדלים, מבני מסחר, משרדים ועסקים, מבני ציבור, מוסדות חינוך, גשרים, הוספות ממ"דים בדירות ישנות ועוד. תכנון ואישורים קונסטרוקציה, ידרשו גם כאשר תבקשו לערוך שינויים במבנה ושהשפעתו על השלד הקיים רבה, כמו סגירת מרפסות, הוספת חדר וכד' וכן, אפילו בעת הוספת פרגולה ומחסנים.

משרד תכנון קונסטרוקציה – רישיון והכשרה

לימודי ההכשרה של מהנדסי קונסטרוקציה הם קשים ומפרכים. ולא לחינם. בסופו של דבר, מדובר במקצוע תובעני ובעל אחריות כבדה. מי שלא עבר הכשרה נאותה, יגדלו הסיכויים לכך, שברבות השנים יופיעו ליקויי בניה או חס ושלם נזקים חמורים יותר למבנה, ועוד לא הזכרנו את בעיות הבטיחות. לכן תחום ההכשרה, ההסמכה והרישוי כל כך קריטי.

מכאן גם נובעת החשיבות שבבחירת משרד תכנון קונסטרוקציה שהוא בעל רישיון תקף ובעיקר מעסיק מהנדסי קונסטרוקציה מוסמכים ובעלי תעודות תקפות. יש לשים לב, יש מדרגות לפיהן יכול קונסטרקטור מסוים לעסוק רק בתכנון של מבנים בעלי עד 4 קומות ויש כאלו שאינם מוגבלים. חובה עליכם לבדוק, כי הקונסטרקטור המלווה אתכם, מוסמך לעסוק בפרויקט בעל מאפיינים דומים לשלכם.

ניסיון משרד תכנון קונסטרוקציה

בכל תחום, העובדה שאתה בעל רישיון וכל עובדיך בעלי הסמכה בתחום, היא חשובה והכרחית אך לצד זאת חשובים גם הניסיון והמיומנויות. בדרך כלל, קונסטרוקטורים חדשים בתחום, נכנסים לעבוד בתוך משרד תכנון קונסטרוקציה כדי ללמוד טוב יותר את הפרקטיקה של המקצוע ובעיקר לזכות לליווי של מהנדסים אחרים שכבר מיומנים בתחום. לכן, למשרד גדול, יתרון על פני קונסטרקטור בודד.

משרד תכנון קונסטרוקציה – שירותיות, זמינות והמלצות

משרדי תכנון קונסטרוקציה מומלציםאולי זהו החלק הכי פחות חשוב מהבחינה הקריטית של בטיחות המבנה אך הוא חשוב מהרבה סיבות אחרות. בסופו של דבר, אנחנו רוצים שהפרויקט שלנו יבוצע כמתוכנן, בלוחות הזמנים שנקבעו ועל מי מנוחות. השירות יכול לכלול רק את עבודת הקונסטרוקציה עצמה אך הוא יכול גם לכלול ייעוץ, ליווי, חוות דעת וכד'. ניתן דוגמא: במידה והאדריכל תכנן משהו, שאינו עומד בסטנדרטים הבטיחותיים, יהיה צורך לשנות את התוכניות. ברור. חלק מן הקונסטרקטורים יבקשו להכין תוכנית חדשה ושונה ממה שרציתם. אבל קונסטרקטור טוב, יתכן וימצא את החלופות, שיאפשרו מצד אחד בטיחות מקסימלית ובלתי מתפשרת ומצד שני, שילוב של החלום והתוכנית המקורית שלכם.

קונסטרקטור מקצועי, גם יכול לחסוך לכם כסף רב, בתכנון נכון של חומרי הבניה והיציקה, להכשיר חריגות בניה קיימות, וללוות בצורה מוצלחת את כל הפרויקט עד לקבלת טופס 4 המיוחל או כל אישור נצרך ונדרש אחר. בררו עם חברים וקבלו המלצות על משרדים שונים ועל איכות העבודה שלהם. זה ישתלם.

'סטטיקה הנדסה' הינו משרד תכנון קונסטרוקציה מוביל ומקצועי. אנו בעלי ניסיון רב והמהנדסים שלנו הם מהשורה הראשונה בתחום. נשמח לעמוד לרשותך בכל פרויקט, קטן כגדול.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!