חשיבות תוכנית קונסטרוקציה נכונה

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

תוכנית קונסטרוקציה

איך הייתם מגיבים אם הייתם אוכלים במסעדה מנת גורמה מפוארת, שנראית מיליון דולר אבל בביס הראשון הייתם מבחינים שהמרכיבים עבשים או מקולקלים? האם הייתם נוסעים במכונית יוקרתית ונוצצת אבל כזו שהמנוע שלה לא תקין במלואו? התשובות לכל אלו הם- כנראה שלא. אותו הדבר גם בדבר קריטי הרבה יותר- המבנה בו אתם הולכים לשהות במרבית חייכם.

תכנון בית מורכב מכמה שלבים, אך השניים הראשונים שבהם ואלו השלובים זה בזה, הם עבודות התכנון של האדריכל ומהנדס קונסטרוקציה. האדריכל מתכנן את הבית מן הצורה החזותית והנראית לעין שלו, כולל חשיבה על נוחות, תנאי המחיה והפרקטיקה של המגורים. אולם הקונסטרוקטור, באמצעות תוכנית קונסטרוקציה מוודא כי התכנון האדריכלי, כאשר יתורגם לבניה בפועל יהיה בטוח לחלוטין וישמור את הבית יציב.

היכן מיושמת תוכנית קונסטרוקציה?

כל מבנה או דבר המעורבת בו בניה, דורשים תכנון קונסטרוקציה. זה יכול להיות בבית מגורים חד קומתי כמו גם בבית דירות או מגדל מגורים. קונסטרוקציה מושלמת צריכה להתבצע בכל מקום בו שוהה ציבור: משרדים, עסקים, מבני ציבור, מלונות, קניונים וכד' וכן גם מבני תעשיה, בין אם מדובר בבניה כבדה ובין אם מדובר בבניה קלה. גם תשתיות קריטיות כמו גשרים ומחלפים, מנהרות וכד'- דורשים הצגת תוכנית קונסטרוקציה איכותית ואמינה.

כאמור, על הנייר, תוכנית אדריכלית יכולה להיראות נפלא אך כאשר תמומש, יחסר בה משהו, שיכול לגרום להתמוטט בבוא הזמן של כל המבנה. למשל, מחסור בעמודי תמך, אף על פי שמבחינה ויזואלית הוא יתרון, יכול להיות מסוכן מאוד. כך גם כאשר נרצה לבצע הרחבה של מבנה או הוספה אליו, כמו מרפסת או מחסן.

תכנון קונסטרוקציה ויצירתיות

למעשה, תוכנית קונסטרוקציה היא אתגר הנדסי ראשון במעלה: כיצד לשמור ככל האפשר על התוכנית המקורית אולם עדיין לספק למבנה המתוכנן יציבות מרבית ובטיחות לכל השוהים בו. נדרשים לכך הרבה ידע הנדסי ולא מעט יצירתיות, כדי למצוא פתרונות אמינים ובטוחים לבעיות הנדסיות מורכבות. כאמור, ככל שתכנון הקונסטרוקציה יגיע בשלבים מוקדמים יותר, עוד בשלב התכנון הראשוני, הרי שמגוון הפתרונות האפשריים יהיה רחב יותר. מנגד, יצירת טלאים על טלאים בהמשך, אינה מומלצת ואף מסוכנת. לו זו בלבד, אלא שסביר והיא תעלה כסף רב יותר.

תוכנית קונסטרוקציה – תפקיד הקונסטרוקטור

תפקידו של הקונסטרקטור אינו מסתכם רק בשלב התכנון הקונסטרוקטיבי. עליו להיות מעין מפקח על כל בניית החלקים המרכזיים עליהם מושתת הבית ובמיוחד על השלד. עליו לוודא כי הכל נבנה נכון, בלי ליקויי בניה ועם החומרים הטובים ביותר ובכמויות הנדרשות. לכן עליו להגיע ולשהות בצמתים קריטיים במהלך הבניה, כדי לבדוק כי הכל מבוצע כיאות ולהעניק פתרונות במידה ויידרש.

זהו תפקיד בעל אחריות גבוהה. לא מדובר על מנה מקולקלת במסעדה. מדובר על חיים של אנשים שיבואו בשערי המבנה. ליקוי בניה קטן, יכול להתרחב בהמשך ולסכן את המבנה כולו. בניה לא נכונה, יכולה לגרום לקריסה וסכנת נפשות. מנגד, תכנון קונסטרוקציה נכון, יבטיח שהבית שלנו יעמוד איתן במשך העתיד הנראה לעין, גם במקרי קיצון.

תוכנית קונסטרוקציה – לא רק במבנה חדש

איך לקרוא תוכנית קונסטרוקציה

לעיתים נדמה לנו כי תכנון קונסטרוקטיבי נדרש רק כאשר אנו מתכננים בית חדש. למעשה: בדיוק ההפך. בתים ישנים יותר, אשר מבצעים בהם שינויים, פגיעים יותר. אם קיר בבית ותיק אינו מיועד לשאת מרפסת או אפילו פרגולה, הרי שצריך לבדוק נקודה זו ולתכנן חיזוקים, אם ניתן, כדי להעמיד כאלו בבטחה, כנגד השלד והקירות החיצוניים.

אותו הדבר כאשר מדובר על בניה קלה. אומנם החומרים פשוטים יותר אבל הסכנה בקריסתם, רבה לא פחות. גם אליהם, למשל בבניית מחסנים או מבני תעשיה קלים ואפילו בגדרות ומעקות, יש לשים לב ולתת דגש מיוחד.

'סטטיקה הנדסה' הינה חברת הנדסה המתמחה בהכנת תוכניות קונסטרוקציה ובליווי פרויקטים לכל אורכם. אנו עושים זאת בצורה מקצועיות ויצירתית, כדי לשמר גם את רמת הבטיחות וגם את רמת שביעות הרצון של הלקוחות.

 

אז מה היה לנו בכתבה:
סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!