בטון מוחלק מה היתרונות והחסרונות?

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

 

שוקלים את האופציה של רצפת בטון מוחלק בבית? בעשורים האחרונים נכנס הבטון המוחלק ליותר ויותר בתים בישראל ולא בכדי. לבטון המוחלק ישנם יתרונות רבים, שהופכים אותו לפריט עיצוב מיוחד ויוצא דופן, אך יש לו גם חסרונות שצריך לקחת בחשבון ואשר יכולים להפוך אותו לפחות רלוונטי בבתים מסוימים. אז מהם היתרונות ומהם החסרונות של הבטון המוחלק? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

נתחיל ביתרונות ויש כאלה

היתרון המובהק ביותר של החלקות בטון הוא כמובן העובדה שמדובר במשטח אחד חלק, צפוף ואחיד ללא חריצים וללא חיבורים. אריחי ריצוף וביניהם פסי חיבור הם כמובן מראה טבעי ונורמלי עבור כל אחד מאיתנו אבל ריצוף בטון מוחלק מוכיח לנו שזה לא חייב להיות הפתרון היחיד. רצפת אריחים היא רצפה שמחייבים שימוש ביחידות אריח רבות המחוברות זו לזו וביניהן פסי חיבור בולטים. פסים אלה יכולים לפגוע באסתטיקה של הרצפה בכלל ולאורך זמן גם ליצור מעין מפגע אסתטי הנגרם מהיווצרות משקעי לכלוך בתוך פסי החיבור. כמו כן, פסי חיבור אלה הם נקודות איטום רגישות דרכן יכולים מים לחדור אל מתחת לפני הריצוף. ריצוף בטון מוחלק פותר למעשה את הסוגייה הזאת בכך שהוא מבטל את הצורך בשימוש באריחים עם פסי חיבור ביניהם ומספק לנו משטח אחד חלק ואחיד ללא חיבורים כלל.

יתרון חשוב נוסף הוא כמובן אפשרויות העיצוב של בטון מוחלק. בתהליך של יציקת הבטון והחלקתו, משולבים בבטון פיגמנטים בכל מינון ותמהיל נדרש, אותם ניתן לפזר במרחב בתצורות יפהפיות שמעניקות לרצפה מראה מיוחד ויוצא דופן, החל מגוון אחד אחיד וכלה בסדרה של גוונים בשלל תצורות מופשטות. אפקט עיצובי זה הוא בלתי ניתן להשגה באמצעות ריצוף אריחים ולכן מהווה את אחד המניעים המרכזיים בבחירת ריצוף בטון מוחלק.

 

ויש גם חסרונות

אחרי שפירטנו את כל היתרונות, אי אפשר להתעלם מכך שלרצפת בטון מוחלק יש גם חסרונות. חיסרון ראשון הוא סביב רגישות הבטון לרטיבות ולחות. הבטון הוא אמנם חומר חזק מאוד, אך רגיש מאוד למים. זאת הסיבה שקירות השלד של כל מבנה עוברים תהליך של חיפוי חוץ באמצעות אריחי שיש וחיפוי פנים באמצעות טיח וצבע – הכל כדי להגן על הבטון. ההתמודדות עם חיסרון זה בריצוף בטון מבוססת על יישום שכבת הגנה הנקראת סילר, אשר אוטמת את הבטון לחלוטין. חיסרון נוסף הוא רגישותו של הבטון לתזוזות קרקע. אם אתם מתגוררים באזור הסובל מתזוזות קרקע, במיוחד באזור הנגב, עליכם לקחת בחשבון שתזוזת קרקע חריפה יכולה להוביל להיווצרות סדקים ברצפת הבטון. מצד שני, גם ריצוף אריחים עלול להיפגע מתזוזות קרקע כאלה. ההתמודדות עם חיסרון זה מבוססת על ביצוע תיקוני סדקים באמצעות יציקות נקודתיות, אם כי מדובר בהליך מורכב למדי.

אז מה היה לנו בכתבה:

סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

עוד פוסטים שיעניינו אותך

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!