מחיר קונסטרוקטור לבית פרטי

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

https://www.youtube.com/watch?v=Xp_r3FENI4Y בבניית בית פרטי, הנושא של מחיר קונסטרוקטור לבית פרטי בהחלט צריך להילקח בחשבון, אך בדרך כלל מגולם מרכיב זה בעלות הכוללת של הפרויקט. בכל מקרה, יהיה המחיר אשר יהיה, אתם רוצים להבטיח שעל תכנון ובניית הבית שלכם מפקח קונסטרוקטור סופר מקצועי, המחיר מתחיל ב10,000 שח וצפונה

מדוע כל כך חשוב תפקידו של הקונסטרוקטור בבניית בית פרטי?

בניית בית פרטי הוא תהליך שמנוהל באופן ישיר על ידי הלקוח. מן הסתם, הלקוח יכול לשכור מנהל עבודה שיהיה אחראי על התהליך כולו, וכך גם נכון לעשות, אך עדיין ההחלטות מתקבלות בזמן אמת על ידי הלקוח, ולא מעט מהן מושפעות מנושא המחיר והתקציב הכולל שעומד לרשות הלקוח. בנוסף לכך, מאחר והלקוח אינו מגיע מענף הבנייה ואין לו רקע מקצועי בתחום זה, קל יותר לעגל פינות "על חשבונו" מבלי שהוא ירגיש בכך, ולעיתים זה יכול לעלות בליקויי בנייה, ואפילו בליקויים בטיחותיים. הקונסטרוקטור הוא למעשה הגורם המקצועי שאחראי על כל הנושא של החוזק המבני של הבית. הוא בעל המקצוע שעובר על התכנית האדריכלית ומאשר אותה בחתימתו, הוא האיש שממקם את עמודי התמך וקירות התמך במבנה, והוא האיש שמבצע את החישובים הסטטיסטיים של שקיעה, שקיעה דיפרנציאלית, כמויות וכדומה, על מנת להבטיח את חוזקו המבני של הבית. מעבר לכך שמדובר בתפקיד חשוב בכל פרויקט בנייה, לבטח מדובר בתפקיד מכריע בפרויקט בנייה של בית פרטי, בו נזקק הלקוח לאנשי המקצוע הטובים והאמינים ביותר, על מנת להיות בטוח שהפרויקט מבוצע כהלכתו.

האם זה אומר שאתם צריכים לשלם כל מחיר?

התשובה היא ממש לא. מחיר קונסטרוקטור לבית פרטי לרוב הוא גם קונסטרוקטור לבריכה יכול להשתנות מבעל מקצוע לבעל מקצוע, אך הפערים הם אינם דרמטיים ולבטח אינם מצדיקים פסילה אוטומטית של קונסטרוקטור לפרויקט. ככלל, אתם לא רוצים לבחור את הקונסטרוקטור שלכם על פי המחיר, אלא על פי הרמה המקצועית, המוניטין שלו והניסיון שלו בתחום של בניית בתים פרטיים. אם מצאתם קונסטרוקטור שמתאים בדיוק לדרישות האלה,כמו עבור תכנון היסודות, החלל עד  בחירת מעקות למדרגות לדוגמה בשלב הסופי של הבנייה מומלץ מאוד להישאר איתו ואפשר לצאת מתוך הנחה שהמחיר שיגבה מכם הוא לא בהכרח גבוה יותר מהמחיר שקונסטרוקטור אחר יגבה מכם.

האם אתם צריכים לשכור את הקונסטרוקטור בעצמכם?

התשובה היא לא. במרבית המקרים, יהיה זה מנהל הפרויקט או האדריכל, שיגייסו את כל אנשי המקצוע הנדרשים לאישור תכנית הבנייה, ובכלל זה קונסטרוקטור. אם אתם סומכים על האדריכל שלכם, אתם בהחלט יכולים לסמוך עליו שימצא את הקונסטרוקטור המתאים למשימה, ולמען הראש השקט שלכם, תוכלו גם אתם לחפש קצת מידע על אותו קונסטרוקטור ולתהות על קנקנו. מחיר קונסטרוקטור לבית פרטי מחיר קונסטרוקטור לבית פרטי הוא לא שיקול שאמור להשפיע על ההחלטה שלכם לגבי זהות הקונסטרוקטור בפרויקט בניית הבית הפרטי שלכם. המחירים הם דומים למדי בשוק, ואם מצאתם קונסטרוקטור מקצועי ובעל מוניטין, זה בהחלט שווה כל שקל.

אם החלטתם שאת הבית שלכם אתם בונים לבד ולא עוברים לגור בדירת קבלן, מצפה לכם מסע מרתק אך מפרך. רובו של מסע הבנייה אמור להיות מלהיב ומלא תקווה, אך זכרו שהוא תלוי ברובו באנשי המקצוע המהימנים והמיומנים שתשכרו לעשות אותו אתכם. בניית בית פרטי מתחילה אמנם בחזון ובחלום אישי שלכם, ואת מי שיתרגם אותו בפועל לתכניות בנייה וליישום בשטח כדאי למצוא לאחר חיפוש מדוקדק. המלצות ממכרים עוזרות אך ההחלטה תהיה רק שלכם.

לבחור נכון את האדריכל והמהנדס

האדריכל והמהנדס קונסטרוקציה הם אנשי המקצוע הראשונים והחשובים ביותר, לפני שבוחרים את קבלניי הבנייה השונים. תכנון בניית בית פרטי שלכם מתחיל בהבנה נכונה של החזון שלכם, שמותאם לתנאי השטח ולתקציב שלכם. זה חשוב מאוד להישאר במסגרת התקציב גם משום שתמיד יהיו בלת"מים ואירועים לא צפויים במהלך הבנייה. זה לא משנה הרי כמה מנסים להיצמד ללו"ז, יש בישראל די סיבות לא לעמוד בזמנים וגם יכול להיות שיהיו ליקויים שיצטרכו לתקן תוך כדי בנייה.

הגשת התכניות לאישור

לאחר שבונים ומשרטטים את התכניות צריכים להתחיל להגיש תכניות לאישור הוועדות והרשויות השונות, ויש להגיש את תוצאות מדידת השטח ושאר הניירת שנדרשת לאישור הבנייה. את הריצות ואת האישורים לתכניות עושים בדרך כלל האדריכלים והמהנדסים, ולכן חשוב למצוא את מי שיש לו ניסיון ויודע להכין את הניירת ללא צורך בהגשת השלמות ותיקונים לוועדות. מי שמתרשל בהכנת התכניות ממילא קשה לסמוך עליו להבא, בזמן הבנייה עצמה.

בחירת הקבלנים שקיבלו רישיון והיתר עבודה

בפנקס הקבלנים רשומים כל אנשי המקצוע והקבלנים שאתם צריכים, ולכן מי שאינו רשום בסיווג בניית בית פרטי בתקציב שלכם אינו יכול לקבל מכם את העבודה. זה חשוב מאוד לוודא שהבחירה נעשית באנשים הנכונים כדי למנוע טעויות וליקויי בנייה בהמשך. כך תוכלו לוודא שהבית שלכם נבנה על ידי קבלנים מנוסים שעברו הכשרה ויודעים מה הם עושים. מומלץ להוסיף לקבלנים גם מפקח בנייה ומנהל פרויקט מטעמכם, שיהיה איש הקשר שלכם אתם בשטח.

ניהול הפרויקט בשטח

גם אם נדמה לכם שבניית בית פרטי אינה אמורה לקחת הרבה זמן, התייחסו לזה כאל פרויקט שתמיד עלול להימשך יותר זמן משחשבתם. אם תצמידו לאדריכל ולמהנדסים בשטח גם מנהל פרויקט הוא יוכל לוודא שכל ליקוי בנייה שהתגלה יתוקן בזמן. כך, אמנם יתארך מעט פרויקט הבנייה אבל זה עדיף מאשר לגלות רק אחר כך את הליקויים, לאחר גמר הבנייה. אז כבר הרבה יותר קשה ומסובך לתקן אותם. https://www.youtube.com/watch?v=hPYC8xhhMoU

אז מה היה לנו בכתבה:

סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

עוד פוסטים שיעניינו אותך

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!