מהנדס בניין בשוהם

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

 

מהנדס בניין בשוהם

מחפשים מהנדס בניין בשוהם? הגעתם בדיוק למקום הנכון! במדריך הבא נציג בפניכם מיהו מהנדס בניין בשוהם, מה התפקידים שלו, איך בוחרים מהנדס, כמה זה אמור לעלות לכם ומידע רלוונטי נוסף לתחום הבניה בשוהם.

 

שוהם נחשבת למטרופוליטן מרכזי של מדינה ישראל. היא השפע של עולם הנדל“ן, הבניה, התעשייה והמסחר, הסמל לחדשנות, מדע, תרבות והתחדשות. בשוהם נבנים עשרות אם לא מאות פרויקטים בכל כמה שנים ולכן מהנדס נחשב לאחד מבעלי מקצוע הכי חשובים בעיר.

 

מה ההבדל בין הנדסאי למהנדס בניין בשוהם?

מדובר באחת השאלות היותר נפוצות אצל כאלה שמעוניינים להיכנס לתחום וללמוד אותו לעומק. מה עדיף ללמוד, הנדסאי בניין, מהנדס בניין או אולי לשלב בין השניים? מהנדס בניין לומד כל מיני הכשרות שמספקים לו ידע תיאורטי ברמה מאוד מאוד גבוהה. קורסים במתמטיקה, פיזיקה, כימיה, הנדסת חומרים ומקצועות נוספים המפתחים את הידע במעגל ההנדסי.

 

כלומר, מהנדס בניין הוא אדם שלומד כיצד חושבים ואיך הוא יכול להתמודד עם כל מיני בעיות בשטח. הוא יכול לפתח נוסחאות. הוא לא תמיד מתמקד בפרקטיות אלא מקבל ידע מאוד עשיר של הנדסת בניין. לעומת זאת, ההנדסי לומד ליומודים פרקטיים. הוא לומד איך מנהלים אתר, איך בונים וילה בתכלס מא‘ ועד ת‘. הוא מתמקד עם תוכנות והוא חי את התחום הזה יום יום.

 

מיהו המהנדס ובאיזה שלב הוא נכנס בבניה?

בכל פרויקט בניה ולא משנה אם מדובר בגורד שחקים או בוילה פרטית, יש לא מעט אנשי מקצוע, כל אחד עם תפקידים אחרים וכל אחד נכנס בשלבים אחרים של הקמת הפרויקט.

 

המהנדס נחשב לאחד מבעלי התפקידים הכי חשובים בכל פרויקט בניין. הוא משתלב גם בשלב התכנון וגם בשלב הביצוע של הפרויקט. המהנדס אחראי על העומסים בפרויקט שלנו. בתכלס, הוא זה שדואג שהבניין לא יקרוס שלא עלינו. לא פעם שמענו על מבנים שקרסו וזה בעצם מה שהמהנדס בא למנוע. הוא אחראי על כל מה שקשור לקונסטרוקציות. הוא זה שלוקח את התכנון של האדריכל שבחרנו וממשש אותו. יש שיכנו אותו גם הקונסטרוקטור והוא מהווה דמות מפתח בכל פרויקט.

 

ברזל + בטון = מהנדס

המהנדס הוא זה שדואג שהברזלים והקונסטרוקציות יחזיקו את מה שהאדריכל כבר תכנן.

 

כלומר, אם האדריכל מתכנן את המבנה מבחינת מיקומים, פתחים, חלוקות פנימיות, נוחות והתאמת המבנה לצרכים שלנו, המהנדס עורך חישובים סטטיסטיים, מחשב את העומסים ועל פי החישובים מפיק תכניות מפורטות של שלד מבנה. התכניות האלה מבססות את כל המבנה על פי סוגו, על פי הקרקע ועל פי היועצים האחרים. הוא זה שקובע את תכנון העמודים, הקורות, הקירות וכל שאר האלמנטים המשתלבים במבנה בין אם זה מדרגות ובין אם פרגולה.

 

זה תפקיד מאוד חשוב בעיקר בפן הבטיחותי. התכניות שהמהנדס בניין בשוהם מעביר הן מאוד מאוד חשובות. התכניות האלה מחזיקות את המבנה כולו. בנוסף, המהנדס קובע את סוג הבטון ואת כמות הפלדה לבניית השלד.

 

כמובן, שלפני הביצוע, ניתן לדבר עם המהנדס ולעשות שינויים כאלה או אחרים. כאמור, המהנדס אחראי לכל השילוב הזה שבין ברזל לבטון. כלומר אם יש לכם תכניות אדריכליות וראיתם שיש בתכניות ברזל או בטון כמו למשל מדרגות העשויות מברזל, זה אומר שהמהנדס הוא זה שחייב לתת תכנית עם פתרון למדרגות האלה.

 

 

חשיבותו של המהנדס בניין בשוהם

תכנון השלד ישפיע על חוזק המבנה ולכן המהנדס לוקח בחשבון מצבים כמו רעידות אדמה, רוחות חזקה ושיטפנות, שריפות ועוד. הוא זה שדואג שהמבנה יישמר ללא סדקים ושברים בעתיד. יחד עם זאת, המהנדס מציג את אופן ביצוע העבודה לקבלן השלד ובודק שיש התאמה לתכנון. הוא מציע פתרונות הנדסיים לאורך כל תהליך הבניה ומזהיר מפני ליקויים הקשורים לבניה ולבטיחות במבנה עצמו. הוא זה שמתאים את העבודה לתכנון האדריכלי.

 

מהנדס בשוהם בדיקת רישיון

לפני שאתם בוחרים מהנדס וזה כמובן נושא שנרחיב עליו עוד בהמשך, כדאי מאוד לבדוק שהמהנדס שאתם בוחרים מחזיק ברישיון. באתר של משרד העבודה והרווחה ניתן לבדוק את הנושא הזה. דרך האתר ניתן לראות האם יש למהנדס שעליו אתם מבררים רישיון בתוקף . כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להכניס את הפרטים של המהנדס, ללחוץ חפש וכבר תדעו האם הרישיון בתוקף.

 

מתי אני בכלל פונה למהנדס בשוהם?

רק אחרי שהאדריכל סיים את העבודה שלו, רק אחרי שישבתם עם האדריכל ותכננתם את הסקיצות שלכם, חתמתם על הסקיצות, אתם יכולים להעביר אותן למהנדס. הוא לוקח את התכניות של האדריכל וימשש אותן באופן הקונסטרוקטיבי. לדוגמא, מיקום העמודים, מיקום הקורות, התייחסות לנושאים כמו איך הרצפה תהיה, מה הזיון מבחינת הברזלים והעומסים ועוד. כלומר, לאחר שסיימנו לעבוד עם האדריכל, אנחנו פונים למהנדס בניין בשוהם. אחרי שהמהנדס אישר לנו את תכנית האדריכל, נקבל ממנו בשלב הבא תכניות עבודה. התכניות מפרטות שלב אחר שלב איך כל קומה צריכה להיראות, איפה ממוקמים העמודים, איזה סוג ברזל יהיה, מה העובי שלו, מה הקוטר שלו ועוד.

 

אז איך לבחור מהנדס בשוהם?

  1. השכלה – כאמור, לימודי הנדסה משלבים בין לימודים תיאורטיים לפרקטיים. המהנדס לומד לימודי תקנים ותקנות הקשורים לענף הבניה. לכל מהנדס או הנדסאי סמכויות שונות בהתאם למסלול שלמדו. בכדי שהמהנדס יוכל לעסוק בתחום עליו להירשם בגוף המסדיר את הפעילות כמו רשם המהנדסים.
  2. ותק לצד ניסיון – כמו כל בעל מקצוע שאנו עומדים לשכור את שירותיו, אין חכם כבעל ניסיון. מכיון והמהנדס גם מייעץ ומספק פתרונות שונים למצבים שונים, מומלץ לבחור במהנדס עם ניסיון בהתאם לפרויקט שאנו בונים. כמובן, שיש גם מהנדסים צעירים עם פחות ניסיון ולא כדאי לפסול רק על הקריטריון הזה, אך כן חשוב לקחת אותו בחשבון בנוסף לקריטריונים האחרים.
  3. המלצות – במקרים רבים נקבל המלצה על מהנדס דרך האדריכל שמולו אנו עובדים. חשוב שההמלצות שאתם מקבלים יהיו מאנשי מקצוע מעולם הבניה ולא מחברים או קרובי משפחה, זאת בשונה מבחירת אדריכל שכוללת טעם אישי וסגנון. תקלות בתכנון לעתים נגלות רק אחרי כמה שנים ולכן שווה להתעמק בנושא.
  4. תכנון ותהליכי עבודה- לכל מהנדס יש את השיטות והגישות שלו לעבודה. חלק מהמהנדסים פועלים לבדם וחלקם כחלק מחברה או משקד גדול. לכן, לא תמיד המהנדס שנבחר הוא גם זה שיעבוד מולנו וזה משהו שחשוב לבדוק בפועל מי עורך את התכניות. יש גם הבדלים בגישה התכנונית. חשוב לבקש מהמהנדס שכל תכניות כמו חניה, שבילי גישה, חומות וקירות כוללים גם כן התייחסות מהצד המקצועי.

 

זכרו. מדובר בפרויקט של חייכם ולכן אין להקל ראש בבחירת המהנדס. השקיעו זמן, מחשבה, השוו בין כמה מהנדסים, לכו לראות פרויקטים של אותם מהנדסים, דברו עם אנשים ורק אז קבלו החלטה.

 

מהנדס בשוהם כמה זה עולה?

מהנדס בניין בשוהם

העלות לשכירת שירותיו של מהנדס מאוד תלויה בפרויקט. המחירים נעים בממוצע בין 7,000-20,000 ש“ח עבור שירותי קונסטרוקציה לפרויקט של מהנדס. כמובן שככל שהפרויקט יותר מסובך, יותר מורכב, ככה העלות גבוהה יותר.

 

 

לסיכום, תכנון הנדסי נכון ומדויק יהיה כזה שלא ניתן יהיה להבחינו בסופ הבניה, השלד ישתלב בצורה מושלמת עם תכניות האדריכל ויאפשר לנו לקבל מבנה עמיד, חזק ויציב ללא כשלים וליקויים.

 

לפרטים נוספים אודות מהנדס בשוהם בהתאמה מושלמת לאופי וצרכי הפרויקט שלכם, צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

עוד פוסטים שיעניינו אותך

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!