מהנדס אזרחי בגבעת עדה

מבנה יציב זה מבנה בטוח! אל תסתפקו באיש מקצוע בינוני!

 

אוקיי, את המונח מהנדס רובנו מכירים אך את הצריך של מהנדס אזרחי או הנדסה אזרחית לא רבים מכירים מה זה אומר באמת. בשביל לעשות לכם סדר בבלאגן נסביר לכם מה מהנדס אזרחי בגבעת עדה, איך הוא יכול לסייע לכם, ומתי כדאי לכם לבחור דווקא במהנדס אזרחי.

מהנדס אזרחי בגבעת עדה

מהנדס אזרחי בגבעת עדה – מה זה?

מהנדס אזרחי הוא מקצוע הכולל מגוון רחב של פעולות הנדסיות. התחום כולל הנדסה העוסקת בתכנון מערכות תעשייה עבור הציבור ועבור הפרט. מהנדס אזרחי בגבעת עדה נפוץ בעבודות כמו תכנון בניין, מבני דיור, כבישים, נמלים, גשרים, אספקת מים וביוב ועוד מגוון רחב של תכנונים.

 

הנדסה אזרחית גם היא מתחלקת לשני תחומים, האחד הוא מהנדס אזרחי האחראי על התכנון ומצד שני מהנדס אזרחי האחראי על הביצוע – כמובן שיש גם מהנדסים שלמדו את שני הענפים והם בעלי ניסיון רב.

 

מהנדס אזרחי בגבעת עדה – מהנדס תכנון

תפקידו של מהנדס התכנון הוא לבחון את התוכניות של האדריכל, לאחר בחינה של התוכניות ובדיקת תקינותם, והוספת תוכניות מצידו של המהנדס האזרחי ניתן יהיה להתחיל בעבודה האספקה של כל חומרי הבנייה, תכנון זמן, וכמובן אם מדובר על מקום ציבורי יש לעבוד בהתאם לרשות המקומית. כאשר מדובר על פרויקט גדול בו נדרשים להיות עם בעלי מקצוע כמו יועצים שונים, עליהם לקבל את אישור של המהנדס עבור תוכניות הפרויקט.

 

מהנדס אזרחי בגבעת עדה – מהנדס ניהול וביצוע

התפקיד של מהנדס הניהול הוא תפקיד שטח, עליו להיות לאורך כל זמן הפרויקט כמפקח שכל העבודות מתבצעות לפי התוכניות. כמובן ששני המהנדסים תכנון וניהול עובדים ביחד כדי לוודא שהתוכניות עובדות לפי כל השלבים. תפקידו של מהנדס ניהול הינו בעל אחריות גדולה, עליו להיות בקיא בשלבי התכנון בכדי להבטיח שהבנייה תעשה לפי הזמן שנקבע ושהכל יהיה תקין ובטוח.

 

 

מהנדס אזרחי בגבעת עדה – מחסור במהנדסים

אם אי פעם התעניינתם בלימודי הנדסה בוודאי שמעתם על הרף הגבוה הנדרש בכדי להיכנס ללימודים אינטנסיביים שמספר לא קטן של סטודנטים פורש מהם בשנים הראשונות. לצד הלימודים הקשיים ותנאי הקבלה הגבוהים הביקוש לדירות רק עולה ועולה, כיום נבנים בשנה כ-80 אלף יחידות, עכשיו לאחר משבר הקורונה הסטטיסטיקה ירדה מעט, אבל עדיין הביקוש גבוה. עם גידול אוכלוסין הביקוש לדירות רק הולך וגדל ובעוד מספר שנים הצפי יהיה היסטרי.

 

אנשי מקצוע ותיקים ומהנדסים מובחרים מעידים על כך שהבעיה תיפתר ברגע שיותרו עוד קרקעות לבנייה, השטח הפוטנציאלי שיש בישראל הוא עצום, כמו כן ממשיכים קבלני בניין בשיטות פינוי ובינוי ותמ"א 38. כיום יותר ויותר אוניברסיטאות מעודדות את הסטודנטים להגיע ללמוד הנדסת בניין והנדסה אזרחית בכדי שבעוד כמה שנים כאשר הביקוש יגדל נוכל לעמוד ברף.

 

מהנדס אזרחי בגבעת עדה – למה לא מהנדס בניין?

כאשר אנו מתכננים לבנות דירה, או קבלן בניין המתכנן את הפרויקט שלו אל מי עלינו לפנות? ההבדל בין מהנדס בניין ובין מהנדס אזרחי הוא די פשוט, מהנדס אזרחי בגבעת עדה כולל בתוכו את הנדסת הבניין ואילו ההפך אינו הנכון. בעוד שמהנדס בניין רשאי להתעסק רק במבנים, מהנדס אזרחי רשאי להתעסק גם במבנים וגם בעוד פרויקטים כמו כבישים, צנרת וכן הלאה. ההסמכה שיש למהנדס אזרחי הוא רחבה יותר, ולכן אם אתם מחפש מהנדס לעבוד איתו לטווח הארוך מומלץ להתחבר דווקא אל מהנדס אזרחי.

 

מהנדס אזרחי בגבעת עדה – דרישות

כאשר אתם בוחרים איש מקצוע עליכם לדעת מה הוא עבר בכדי להגיע לאן שהגיע, כמו כן יש לבדוק שהוא אכן בעל רישיון של מהנדס אזרחי, יש היום בשוק מספר "מהנדסים" שפועלים כלל ללא רישיון. מהנדס אזרחי צריך לגעת בתחומי התמחות רחבים של טכנולוגיה, הנדסה, סטטיסטיקה, מכניקה הנדסית ומערכות, דינמיקת נוזלים, פיזיקה ועוד… לאחר סיום תואר ראשון רבים מהסטודנטים להנדסה אזרחית ממשיכים מיד לתואר שני בהנדסה אזרחית, ניתן לעבוד גם ללא תואר שני. הלימודים אורכים כ-4 שנים לרוב, אך יש גם מסלולי ערב שדרכם פרק זמן הלימודים יתארך.

 

מהנדס אזרחי בגבעת עדה – איך בוחרים מהנדס טוב?

לפני שאתם בוחרים מהנדס אזרחי או כל מהנדס אחר עליכם להכיר את תחומי ההתמחות שלו, ולמה הוא המתאים ביותר לפרויקט שלכם. הדרך הטובה ביותר לבחור מהנדס היא על ידי הצפת הבעיה שלכם לחברה מקצועית. אנו ממליצים לפנות למספר חברות שונות בכדי לקבל אומדן לגבי מחירים, וצפי בנייה. לאחר שהגעתם כבר להחלטה על חברה ספציפית חשוב לדעת מהי הזמינות של המהנדס המיועד. מהנדסים מקצועיים יהיו בעלי ביקוש גבוה, אתם לא רוצים להמתין בתור שנים בשביל הפרויקט שלכם…

 

זמן עבודה ממוצע עבור הגשת תוכניות עבודה מרגע חתימת החוזה אמור להיות עד שלושה שבועות לכל היותר. לאחר הגשת התוכנית עליכם לסכם עם המהנדס את כמות הפעמים שהוא מגיע לשטח, עליו להיות אחראי שאכן הכל פועל לפי התוכניות שרשם, אל תתפשרו על שליחת תמונות של היציקה דרך הוואטס אפ, אתם צריכים מהנדס שיהיה זמין לכם כאילו אתם הפרויקט היחיד שלו – מהנדס אזרחי בגבעת עדה אמין ומקצועי ייתן לכם את התחושה הזאת, תהיו בטוחים.

 

כמו כן, מה שחשוב שיהיה ביניכם ובין המהנדס היא כימיה טובה, שהוא ירגיש בנוח אתכם ואתם תרגישו בנוח איתו, אין צורך ללכת לבלות יחד בשבת בצהריים, אבל שיהיה לכם את הנוחות להגיד לו על כל דבר שלא מוצא חן בעיניכם, ושהוא יידע לכוון את התוכנית לתוצאה המושלמת בסופו של דבר. זכרו, כאשר אתם נעזרים במהנדס אתם עובדים על פרויקט עצום, פרויקט שאנשים חוסכים אליו שנים, אל תשכחו את זה אף פעם.

 

מהנדס אזרחי בגבעת עדה – בדיקות

מהנדס אזרחי בגבעת עדה

כל פרויקט צריך השגחה בטיחותית אשר עליה ממונה מפקח בטיחות, אך גם למהנדס יש כוח רב בבטיחות הבנייה. בכל ביקור של מהנדס התכנון עליו לראות שכל השלבים בוצעו על הצד הטוב ביותר, עליו לוודא שאכן התכנון עובד כראוי והכל נראה תקין. המהנדס הביצועי נמצא תמיד באזור הבנייה בכדי לוודא שאין חורים בתכנון של המהנדס וכמו כן לראות שאנשי המקצוע במקום הם עצמם עובדים לפי נוהל הבטיחות. לדעת רוב, הבדיקות הן השלב החשוב ביותר בשלבי הבנייה, אסור לפסוח על הבדיקה המזערית ביותר, בדיקות כאלה יכולות להציל חיי אדם.

 

מהנדס אזרחי בגבעת עדה – סיכום

כדי להכיר יותר לעומק את איש המקצוע שאליו אתם משייכים את הפרויקט הבא שלכם, עליכם לדעת מה היה עליו לעבור בכדי להגיע לאן שהגיע. עם פגישת ההיכרות הראשונה עליכם לבחון את המהנדס האזרחי על כל גווניו, הסיבה לכך היא שהוא הבסיס של כל אנשי המקצוע שיתווספו לפרויקט הקרב.

 

בחירת מהנדס אזרחי צריכה להיות שקולה, הרי אפשר גם לבחור במהנדס בניין. הדרישות של מהנדס אזרחי הן לרוב גבוהות יותר ותחומי האחריות שלו רחבים יותר, לכן אם אתם מחפשים מהנדס מקצועי בעל רזומה מכובד, מומלץ לבחור במהנדס אזרחי בעל תואר ראשון או שני.

 

זכרו, בין אם אתם המתווכים ובין אם אתם הלקוחות הישירים, לעולם אסור לזלזל בבחירת איש המקצוע, גם בכדי שהפרויקט שלכם יעמוד בכל התקנים ויהיה בטיחותי לכל דבר ועניין, וגם מכוון שאנשים עובדים חיים שלמים בשביל בית, זה המוטו שצריך להוביל כל מהנדס וכל בעל מקצוע אשר מעניק לכם את שירותיו.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

סטטיקה הנדסה
סטטיקה הנדסה

בתהליך של בניית בית חדש ואפילו בפרויקט שיפוץ הנוגע בשלד המבנה, אתם חייבים מעורבות של מהנדס קונסטרוקטור, שעליו לא תוכלו לוותר
בשום פנים ואופן, על פי חוק. כדי שלא תצטרכו לקבל החלטות בתחום שאין לכם שום מושג
בו, עשינו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם וגם יש לנו המלצה חד משמעית עבורכם –
סטטיקה הנדסה קונסטרוקטור.

חברת סטטיקה הנדסה מספקת מזה שנים
ארוכות שירותים הנדסיים לענף הבניין ובמיוחד בתחום הקונסטרוקציות ושלד מבנים.
החברה מעסיקה שורה של מהנדסי בניין בעלי הסמכה של קונסטרוקטורים מורשים ומלווה
פרויקטים גדולים כקטנים בכל רחבי הארץ.

עוד פוסטים שיעניינו אותך

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!